[49]číslo strany rukopisu[169]popisek k obrázku: «Kristus trním korunován, v nach oblečen, bit, posmieván»[#]obrázek nebo jiný grafický prvek trním jeho hlavu {probodla}marginální přípisek mladší rukou. On milost ukázal vašim šlépějiem a nohám a vy nemilost učinili nad jeho hlavú. On zachoval rúcho vaše za čtyřidsěti let bez pokaženie a vy ste jej oblúpili z jeho rúcha v posmievanie. On rány přepustil pro vás na Faraona a na Ejipčany a vy bez viny ranili ste jej a bičovali. On skrze Mojžiešě zlámal pro vás korunu krále Faraona a vy pak korunu trnovú na ň ste vtlačili. On všěcky krále zemské před vámi byl ponízil a vašě nevděčnost jemu jako králi posmievajíci se na ň krkala. On vás ctil nade všěcky národy všěch vlastí a vy ste jeho nectili skrze mnohé posmievanie. On divně přemohl vašě nepřátely, jedniem slovem tisíc postíhaje a skrze dva z vás zapuzuje jich dva tisícě, a vy ste proti němu samému mnoho tisícuov sebrali a dvój lid proti[170]škrtnutý text němu jednomu člověku ste shromazdili. Kterak postíháše jeden tisíc a dva zapuziešta {dva tisícě}marginální přípisek mladší rukou? Jedno že buoh tomu chtěl, proto sě to dálo. A kak všěcka zbieř vašě samého Krista mohla by polapiti, jediné, že buoh v moc vaši byl jej dal.
To posmievanie, ješto se Kristovi na ko[171]popisek k obrázku: «Apenen snemši korunu s krále na sě vstavila a po líci jeho bila»[#]obrázek nebo jiný grafický prvekrunování dálo, bylo někda na Apenen, jednoho krále ženimě, znamenáno. Apenen korunu královú královi s hlavy snemši i vstavila před králem na svú hlavu. Takež židovstvo Krista z jeho koruny, točíš z jeho cti oblúpilo a jej korunú trnovú na zlobu korunovalo. Apenen královi svýma rukama políčky dávala v líce a to král rád trpěl, nechtě jie rozhněvati. Takež nebeský král trpěl políčky a zášijky, avšak neukázal proti nim žádného hněvu. Král ten ženu svú tak velmi miloval Apenen, že všecko od nie, což mu učinila, v klam obrátil a pokorně trpěl. Kristus židovstvo mnohem viece miloval, od niehož tak mnoho protivností s velikú pokorú trpěl.
Takú pokoru Kristovi David bieše znamenal, jenž od nepravého Semej tak mnoho zlého pokorně trpěl. Semej lúčěl na Davida kamením, dřievím a blátem. Takež židovstvo metalo na Krista dlaněmi, trním a plváním. Semej Davida mužě krevného a mužě diábelského nazýval. Židovstvo Krista svódcí a zlořečencem nazývalo. Abizaj chtieše Semej zabiti, ale David nechtěl. Anjelé