nemohli by jedné dušě zatracené vyprositi.[#]obrázek nebo jiný grafický prvek
Ukrutnost krutého súdu také na desěti pannách jest ukázána, o nichž ve čtení jedna pohádka rozpravuje. Múdré panny bláznivým olejě dáti nechtěly. Tiem sě miení, že svatí zatracených na ničemž nebudú žěleti, olejě milosrdenstvie jim dáti nikoli nebudú chtieti a pomstě nad nimi budú sě radovati a veseliti. Také múdré panny bláznivým sě posmieváchu a jimi klamáchu, když jim jíti kázaly k těm, ješto olej prodávají. Takež světí v ten čas budú zatracenými klamati šlíce jě k těm, ješto olej prodávají, jako by chtěli řéci: „Vy ste prodali věčné radosti za marnú rozkoš, jdětež vy ku prodavatelóm a kupte sobě jiné všěcky almužny. Dobré skutky, kteréž ste učinili, za lidskú chválu a marnú chlúbu prodali ste. Co vám prospěšna nynie pýcha a marná chlúba? Kde jest nynie všěcka libost a chvála lidská? Ohlédajtež, kak by sě vám hodili dobří skutkové, ješto jste jě prodali, a co vám platno vše minulé, co jste vzěli.“ Nebo když nemúdré panny milosrdenstvie {na múdrých}marginální přípisek soudobou rukou; * oprava rubrikátorova nenalezly, na ženichu milosrdenstvie hledáchu a sobě otevřieti prosiechu a žádného milosrdenstvie u něho nenalezly. „Ale jistěť, pravím vám, neviemť vás,“ toť ot něho uslyšěly. Takež sě přihodí den hřiešným, nenaleznú milosrdenstvie u boha ani u jeho svatých.[#]obrázek nebo jiný grafický prvek
Také obyčěj toho súdu na onom písmě znamenán bieše, ješto ruka buožie proti králi Baltazarovi psala „mane thechel pharescizojazyčný text“. To sě vykládá „číslo rozvážené a rozdělené“. Neb súd buoží bude sě dieti skrzě počtenie a rozváženie a bude sě konati skrzě zlých a dobrých rozdělenie. Hospodin podlé počta zaslúženie každého bude súditi, nebo všěcky skutky našě i také slova počte, všěcka myšlenie,