všěcky vuole, všecko výštie on navrúbí, každý čas nám pojičený, kak je ztráven, on znamená. On také počítá všecko sbožie, což nám dal, kak je ztrávíme a nač a kak je dlúho držímy. Všěcky tyto věci řečené, ješto nynie počítá, v ten čas na vázě rozváží, a zač stojie, přěde všěmi ukáže. V ten čas bude tolikéž váhy šart chudého člověka jako tisíce funtóv zlata papežova nebo ciesařova. Tehdy viece bude vážiti všecko ščedřě dané než nynie smrtedlným lidem zlata bez čísla a nezečteného. Viec bude vážiti jediný páteř řečený s nábožností nežli cělý žaltář s teskností a bez nábožného pozorovánie. Naposledy pak pharescizojazyčný text, to jest rozdělenie, přispieší, nebo ztracených od tovařistva božieho a svatých bude rozdělenie. Tehdy puojdú zatracení s diábly do věčného pekla. Ale dobří vejdú u věčnú radost svého pána, jiež nás dovésti rač Jezus Kristus, král nebeský, jenž s otcem a s svatým duchem buď požehnán věky věkuov.[#]obrázek nebo jiný grafický prvek
V dřěvniem rozdielu slyšiechom o súdném dni a posledniem vzkúšení. Potom slyšmy o dobrých a zlých obdarování. Buoh jest nynie přěmilostivý v dařiech obrokuov, ale v budúciem času přěspravedlný bude na oddávaní žuolduov. Nebo že člověk provinil spolu duší i tělem, proto v budúcí čas bude mučen aneb obdarován spolu v uobojiem, v duši i v těle, neb těla s dušěmi svými budú sjednána a spolu budú darována aneb spolu mučena. Těla zlých vstanú mrzuta a trpění poddána. Ale těla dobrých vstanú krásna a žádnému trpění nepodrobena. S takú ohavností tělo zatraceného vstane, že sě lekati bude mrzkosti své ruky neb nohy ohlédati. Čímž budú hřieši zlých ohavnější, tiem jich těla budú nelepějšie. A čímž budú zaslúženie spravedlivých krašie a většie, tiem budú jich těla krašie a čistšie. Tělo námenšieho děťátka, jenž v nebi bude, sedmkrát čistšie bude nežli slunce. A bude li kto jeho světější desětkrát, toho tělo bude desětkrát čistšie. Pakli kto stokrát světější bude druhého, toho tělo stokrát čistšie bude. A jiný bude li tisícekrát světější, toho tělo tisícekrát bude čistšie. A jakež Kristus bez počtu jest nade všěcky svaté najsvětější, takež jest bez čísla jeho tělo nade všěcky svaté