řekli pokoj a bezpečnost, tehdy na ně příjde zahynutí. A Pán v evanjelium takto mluví: Jakož zajisté času Noe byli lidé jedouce a pijíce a vdávajíce a ženíce se, takť bude v nejposlednějším dni. V tom tehdy pokoji seděti budou lidé na zemi s radostí a veselím, jedouce a pijíce, ženíce se a vdávajíce, veselíce se a radujíce, stavějíce, a nebude při nich strachu aneb pečování.
Šestý anjel aneb šestý bič na církev
Ezechi. 38 a v 39.
Zjeve. 20. O tom Gog a Magog
Tehdy odemčeny budou brány půlnoční a výjdou moci národův těch, kteréž zavřel vnitř Alexander Veliký; a potřína bude všeckna země od oblíčeje jich a zstrašeni budou lidé; a utíkajíce zmámení, skryjí se na horách a v jeskyních a v hrobích a umrtveni budou strachem a porušeni budou bázní mnozí a nebude, kdo by těla jich pochoval. Národové zajisté, kteříž výjdou od půlnoci, jísti budou maso lidské a píti krev hovad jako vodu; a jísti budou nečisté věci, hady, štíry i všeckny ohyzdné věci a strašlivé hovadské a zeměplazy, kteříž lezou po zemi, hovadská také i lidská mrtvá těla, nedochudčata ženská; a mordovati budú děti a budou je dávati matkám, aby je jedly; a nakazí zemi a poruší ji a žádného nebude, kdož by se mohl zastaviti proti nim.
O Joppen, městě, stojí v Skutcích apoš. v 10. kap.: Joppen jest město a brána mořská z našich zemí k Jeruzalému, kteréž město Jafet, třetí syn Noelův, nejprvé založil.
Ale po času téhodne, když by obehnali město Joppen, pošleť Pán Bůh jednoho z knížat rytířství svého a porazí je okamžení všeckny a potom sstoupí král římský a bude v Jeruzalémě týden a půl, to jest půl jedenácta léta. A když se naplní 10 let a půl léta, tehdy zjeví se syn zatracení. Ten narozen bude v Korozaim a chován bude v Betsaidě a kralovati bude v Kafarnaum; a veseliti se bude Korozaim, proto že v něm narozen jest; a Kafarnaum proto, že kraloval v něm. Pro tu příčinu ve čtení Pán třikrát výpověd učinil, řka: Běda tobě, Korozaim, běda tobě, Betsaida, a tobě, Kafarnaum,