A při počátku vjití jejich, počnouce od pouště, ženy, mající plod v životě, mečem probodovati budou, plod spolu s matkami a nemluvňátka od prsí chův vyděrati budou a mordovati a mnohá těla metati budou po ulicech, ješto nebude, kdo pochovaje. Moudří mordováni budou a budouť šelmám ku pokrmu. Kněží pak vnitř v svatých místech zhubeni budou a obcovati budou na nich s ženami v smilstvích nejhorších, panny poruší a ženy Bohu oddané zprzní také v kostelích, v kterýchž se posvěcuje drahá svátost, a poruší obět slavnou a z svatých nádob a kalichův jísti a píti budou.
Pátý anjel na církev, kterejž slove pátý bič, jest trápení synův izmaelských, kteříž slovou Turci. A o tom pátém biči v Zjevení 16, o pátém anjelu, kterýž vylil hněv.
V posvátné roucho obláčeti se budou a z vornátův kostelních a drahého kamení ozdobovati sebe a ženy své budou a na syny své naloží a na dcery a na koně a na lože svá rozestrou je a hovada svá v hrobův svatých vázati budou jako v jeslí a kosti jich rozmecí. A budouť vražedlníci a zhoubcové a oheň za skušení národu křesťanskému. Nebť zajisté nejsvětější apoštol praví: Jako ne všickni (prý), kteříž z Izraele jsou, izraelští jsou; tak ne všickni, kteríž slovou křesťané, ti jsou křesťané. Neb sedm tisíc (jakož psáno) zachováno jest synův izraelských, kteříž neschylovali kolen svých před Bálem, a všecken lid skrze ně vyproštěn jest. I v tom času různice a trápení od synův izmaelských málo nalezeno bude křesťanův pravých. Jakož pak o tom sám Spasitel náš v svatém čtení praví: Když příjde Syn člověka, zdaliž najde víru na zemi.
1 Moj. 33. Z šestkrát sto tisíc lidu, kteríž vyšli z Ejipta, dva toliko, Ráleph a Jozue, syn Nui, vešli do země zaslíbené.
Kterak křesťané zapří víry,