ne[D3r]číslo strany rukopisuobhájíte, nebo mi to i u vidění ukázáno, že má dobyto býti a my zhynouti, však já jako pastýř nejprv[101]nejprv: nayprw a vy za mnou; ale těšiti se máme Bohu svému, kterýž zbité nás od tohoto tyrana nebeskou slávou obdaří. A svolav lid do chrámu, bral se na modlitby. Když pak nepřítel, brány vylámav, město obdržel, všed v cestu jemu muž svatý, širokou řeč k němu učinil a jeho, aby tomu nevinnému lidu odpustil, snažně žádal, a poněvadž se praví býti bičem Bohuov, aby svůj meč na jiné bezbožníky obrátil; pakli by toho učiniti nechtěl, než vždy je zahubiti mínil, tehdy aby jemu nejprvé[102]nejprvé: nayprwé hlavu stíti rozkázal, aby ku příkladu ovcem svým umřel, však Buoh že jeho takové tyranství brzo divným spůsobem ztrestce. {Smrti sobě žádný takové vinšovati nemá.}marginální přípisek soudobou rukou Potom hned rozkázal mu tyran hlavu stíti, kteráž, padší na zemi, říkala slova z žalmu: Obživ mne, Pane, podlé slova tvého.[103]Ps 119,25 Sestra pak jeho, svatá panna Eutropiacizojazyčný text, obávajíc se, aby k hanebnému hříchu zachována nebyla, jednomu z těch tyranův pro mord bratra svého, muže svatého domlouvajíc, nehty svými se v tvář jeho vřepila a v horlivosti veliké oči mu vydrápala, aby za tou příčinou s jinými mučedlnictví podstoupiti mohla; a protož také tu hned zamordována byla. Jaké se pak tu i v jiných královstvích hrozné skrz toho tyrana krve prolití stalo, bylo by o tom co psáti. Ale o tom najdeš in libro 4., decadis 1. Antonii Bonfinii de Ungaricis rebus. Et in Attila Nicolai Olahi capite 6.cizojazyčný text a jinde.