zhy[D2v]číslo strany rukopisunuli a na Konstancia připadlo zpravování[98]Ve slabice „zpra-“ je nad literou „a“ malá skvrna, která by mohla být dikaritickou čárkou., kterýžto, jsa kacířstvím ariánským nakažen, velice se věrným křesťanům protivil a jako hovada bez lítosti je mordovati rozkázal a některé vypověděním zsoužil, tak jakž se in Fasciculo temporumcizojazyčný text nachází.
Okolo léta Páně 420. ukazovala jsou se tolikéž hrozná znamení a zázrakové strašliví na obloze nebeské, oheň podobenství voštípův, častá měsíce zatmění, i kométy, a to na půlnoci. Kteréžto vidouce svatí biskupové a věrní správcové církve, Amanuscizojazyčný text, biskup aureliánský, a Nicasiuscizojazyčný text, biskup remenský, spisy i hlasitým kázaním lidu v Gallí k svatému pokání napomínali, předpovídajíce jim hrozné metly Boží, kteréž potom na ně i přišly. Nebo Attilacizojazyčný text, tyran, jenž rod měl z Skýthův a psal se Attilacizojazyčný text, Bendekuzův syn a velikého Nimroda vnuk, v Eugaddu[99]V Českém ekumenickém překladu je podoba „Én-gedí“. narozený, z božské dobroty král Hunův, Medův, Gotův a Davův[100]Zřejmě „Dakův“, tj. král dáckých kmenů., strach světa a bič Boží; ten s ukrutným lidem vtrhši poplundroval země a města znamenitá, jako Britanní, franskou zemi, hišpanskou, vlaskou, mordujíc bez lítosti všecko napořád, kdež také oblehl i dobyl město to slavné Remenské, v kterémž byl ten svatý muž Nicasiuscizojazyčný text biskupem. Mezi kterýmžto obležením, když všecek lid k svému biskupu jako dítky k otci se utekly a s nim, co by činiti měly, radu braly, odpověděl: Města, poněvadž spravedlnost Boží od tohoto lidu franského pokuty žádá, žádnou mocí ne[D3r]číslo strany rukopisuobhájíte,