proroci prorokujíce lež a řkúce: ‚Snili mi se snové.‘ Dokad toho jest v srdci prorokóv prorokujících lež a svedenie srdce svého? Kteřížto chtie učiniti, aby zapomenul lid mój jména mého pro jich sny, kteréžto jeden druhému praví.“
V týchž kněhách a v též kapitule: „Prorok, jenž má sen, rozprávie sen, a ktož má řeč mú, mluv řeč mú právě.“
A v kněhách Daniele proroka v prvé kapitule psáno jest, že dětem, kteříž sú zhrdaly krměmi královskými a vařenice sú jedly a vodu pily, da bóh uměnie a učenie v každých kněhách a Danielovi rozumnost všeho věděnie a snóv.
A v druhé kapitule die Daniel: „Jest bóh v nebesiech odkrývaje tajnosti, jenž jest okázal tobě, králi Nabochodonozoře budúcie věci v najposlednějších časiech.“
Pak v kněhách Daniele proroka také v druhé kapitule stojí psáno, že Nabochodonozor, král babylonský, viděl ve snách, naliť obraz jeden veliký a vzezřenie hrozné před ním stojí. A toho obrazu hlava bieše z najlepšieho zlata, prsi pak a ramena z střiebra, ale břicho a ledvie z mědi a stehna železné a nóh pak jedna čést bieše železná a druhá třepinná neb hliněná. A pak se uřítil kámen od hóry bez rukú i udeřil ten obraz v nohy jeho železné a třepinné a ztroskotal jej. Tehda zetřieno bylo spolu železo, střep, měd, střiebro i zlato a obráceno bylo jako v pýř nebo v mrvu, ješto létá a na holohumnici bývá zdřiena od větru, a žádné miesto jich nenie nalezeno. A kámen, jenž