královi ty věci, ješto mají přijíti potom, a pravý jest sen a pravé jest vyloženie jeho.“
Jiný sen také v těch kněhách Daniele proroka v čtvrté kapitule čte se o králi Nabochodonozorovi. „Viděnie snóv mých, jenžto sem viděl. Viděch, an strom prostřed země a výsost jeho přielišná. Veliký strom a mocný a vzróst jeho dotýkáše se nebe. Vzezřenie jeho bieše až do krajóv všie země, listie jeho překrásné a pokrm všech na něm. Pod ním bydléchu zvieřata a hovada a na jeho ratolestech přebýváchu ptáci nebeští a jím se krmiechu všeliké jiné stvořenie. Také viděch u vidění hlavy mé na loži mém, naliť hlásný a svatý sstúpil s nebe a voláše silně, a tak vece: ‚Podetněte strom a přesekajte ratolesti jeho a střeste listie jeho a roztruste ovoce jeho. Utiekajte hovada, kteráž sú pod tiem stromem a ptactvo nebeské s ratolestí jeho! Ale však plodu kořenóv jeho v zemi nechajte a přivázáno buď svazkem železným a měděným v bylinách, ješto vně sú, a smočeno buď rosú nebeskú a s zvěří jeho spolek buď v bylině zemské! Srdce jeho od člověčenstvie proměněno buď a srdce zvieřecie dáno buď jemu a sedm časóv proměněno buď nad ním! U vydání súda hlasného ustavena jest i řeč svatých i prosba, dokudž nepoznají živí, že panuje svrchní v království lidském a komuž koli chtieti bude, dá je, a najpokornějšieho člověka ustanoví nad ním.‘ Ten sen viděl sem já, král