Jeruzalém około sebe se tří stran má rokle veliké nebo údolé a na čtvrtou roveň čistá a słyšeł sem, že by s té strany Týtus a Vespesianus dobývał ho.
Hrob Pána Krista, jdouce z těchto zemí, po pravé ruce jest a chrám Šałomúnuo był na levé ruce, nachýliv se k hoře Olivétské k východní straně słunce. Około Jeruzaléma máło rovní jest, než hory veliké a údolé, než proto se jim čisté obilé rodí, ale máło sieti mohú, protož jest chléb velmi dráh. V Jeruzalémě vína dobrého mají dosti a łacino, ovotce rozličného mají dosti, ale velmi draho, i jiné všecky věci sou dráhy k živnostem lidským.
Na jeruzalémských vinicech viděł sem křoví vinné[l]vinné] winé divnější, nežli v těchto zemích jest. Pňoví, s kteréhož réví řeží, jest tak tłusté jako pařezí boru vyspěłého a některé muož hrubší býti. Vinic nekopají, ale zapřeha dva bouvały do płuhu i obvorávají je na všecky strany, totiž pňoví, a tří nebo čtyří chodí před płuhem, zdvíhají vzhuoru křoví, aby ho nełámali, [G1v]číslo strany rukopisuneb jest réví velmi dłouhé a ztłouští jako dobré holi. Také vinnic netyčí, křoví jest pěkně řady sazené a řiedké, protož na všecky je strany obvorávati muož.
Zase pak jeda, było ty dni hned po Velice noci, o velikých hrozních, jakož sem słyšeł, chtěł sem zvěděti, a tepruv se zrno zavazovało a było jest jako zrno semenečné a hrozen jest již był delší než na velikú píd. Než mandłuo nových času toho dosti jest na trhu było, neb jest u nich toho dosti a jest to u nich najranější ovotce.
V Jeruzalémě křesťané a židé nemají než úzkost velikou. Křesťanuov jest máło, než židuov mnoho, a ty divně trápí, a když se kterému židu duom oboří, jiného jemu nedadí stavěti, leč sobě to miesto u svého pána dosti draho koupí. Také sobě svých vłastních domuov opravovati nesmějí, neb jim toho pohané brání, a to proto, aby je trápili. Také když dłúho déšť neprší, tehdy pohané zberúce se, mezi židy a křesťany jdú a tłukú jim nádoby s vínem i jiné potřeby, kdež co najdou, dávají jim