velikými a mnohými lidmi prošen. A potom to jisté město tak Buoh svú veleslavnú milostí oslavil, že v něm žádný kacieř, ani žid, ani pohan nemuož dlúho živ býti, ani jemu muože který král, ani knieže které násilé učiniti od toho času, jakž jest král toho města jménem Abagarus list od našeho Spasitele Jezu Krista jeho svatú rukú psaný přijal. Proněžto když který král anebo knieže proti městu přitáhl, leckterý s robenec, nad branú stoje, ten list, Jezu Kristem králi někdy poslaný, proti vojsku stoje, četl. A ihned toho dne na všech věcech to město bezpečno bylo. A to se jest dálo pro ten duostojný list a pro svatého Tómy zaslúženie. To také o svatém Tomáši svatý Kryzostomus popsal, že svatý Tomáš tři krále, Kašpara, Melchiora a Baltazara, pokřtil a je sobě v svaté vieře vzplození pomocníky měl. Téhož dne jest také svatého Jana a svatého Festa a tu ležie v Tustí.
O narození Pána a Spasitele našeho Jezu Krista takto se píše
O narození našeho milého Jezu Krista má každý člověk spravedlivě mysliti a mysle radostným srdcem jemu děkovati, že se pro nás, pro hřiešné, naroditi ráčil, jakž to nám radí svatý otec Lev papež a řka: „Radujme se a veselme se všickni v Bohu, pamatujíce ten slavný den, v němžto ráčil se jest naroditi ten, ješto s Bohem Otcem od počátku před věky vždy byl, slovo, ješto u Boha Otce vždy bylo, tělesenstvie naše přijalo, aby ten, jenžto v svém božství nikdy tělesným okem neohlédán mohl býti, v dietěciem tělesenství se jest ukázal.“ Jakožto prorok Jeremiáš popsal a řka: „Potom