mi[C1v]číslo strany rukopisulováni býti. Žena od muže má více milována býti a zase muž od ženy více než rodiči. Ale to spolu přebývaní, ale ne k srdečnému milování. A tak řád lásky chce, abych více měl milovati svou ženu k řádu manželství, více otce neb máteř k životu, v němž právě sem zachován. A že více mám milovati šlechetnějšího, z té příčiny, jenž obci Boží více prospívá. A aby jiné příčiny nebylo k milování Pána Ježíše nade všecky věci po Bohu, jelikožto jest člověk, jistě z té příčiny, že on jelikožto člověk jest najšlechetnější a najvětší, jenž obci Boží prospěl jest svou smrtí a prospívá svou modlitbou, přimlúvaje se před otcem za nás, ještě má jelikožto člověk nad každého po božství milován býti. Nuž, křesťane, držiž řád milování, tak aby lepší Bohu a obecnému dobrému věc libější předložil. A z toho urozumíš, že nemáš nižádného milovati ku povýšení světa a nebo k utěšení tělesnému, jediné kterak daleko chýlí se to povýšení a utěšení k chvále Boží a prospěchu obecnému obce svaté. A tak dále, jelikožto chýlí se k dobrému šlechetnému, jenž záleží na vyplnění přikázaní Božího a jeho rady. Druhé z tohoto urozumíš, že přijímaní osoby velmi rmoutí a kazí obecné dobré; neb to přijímaní ruší zákon řádného milování. A jakož oheň více žádá z přirození, aby v svém místě nad povětřím byl nežli na zemi neb v povětří, ač prvé časně neb k času a řád svého ustavení žádá bližšího místa, též člověk prvé miluje Boha a anděly a šlechetné lidi, ač má bližnějším více skutkem ukázati tělesné dobrodinství. A tak dále seznáš, že dvojí jest řád milování, jeden v skutku, a druhý v žádosti. A druhý řád milování jest podoben k milování, jímž se svatí v nebesích milují, a Boha bez skutečné pomoci z nouze. Neb žádostivě chtí bez závisti lepším svatým většího dobrého. A tak svatí více milují lepší než samy se a více duši svého bližního než své tělo. A kdyby[C2r]číslo strany rukopisuchom