k potřebě své i každého dosti,
odkudž by šła jako živá voda
s navrácením věčného života.
9 Nebyłoť nikde tak hodné oběti,
kterouž by Bůh chtěł spokojen býti,
přijma ji za hřích každého čłověka,
též za hříchy społu všeho věka,
10 aniž mohł pouhý tvor hříšných zastati;
protož se v to Syn Boží vydati
ráčił, byť, jsa života pramenem,
był dostatečný k spasení všechněm.
11 Onť naplnił božstvím to čłověčenství,
byť z té plnosti šło účastenství
na všecky s nim społu jednotělné,
spojené s nim zde v cirkvi vidědlné.
12 Takť učiněn, těło z těła našeho,
vizmež obět Beránka Božího,
skrze níž nás sobě vykupovał,
účastnosti její zasłuhovał
13 předivným samého sebe zmařením,
Otce až do smrti posłušenstvím
v cełé pravdě, jíž sám był naplněn,
byť ji hříšný čłověk był nasycen.
14 [#]obrázek nebo jiný grafický prvek Ó, předivné oběti připravení
skrze Syna Božího vtělení!
I kdo to vše může postihnouti,
jak Bůh padłého chtěl pozdvihnouti?
15 Jistěť na srdce lidem nevstoupiło,
ani od věků słýcháno było.
Nýbrž i stałé již postiženo,
nemůž býť tajemství vypraveno.
16 Ó, převeliká Boží k nám štědrosti,
nepochybujemť o tvé miłosti,
že nechceš našemu zatracení,
kdyžs připravił tak drahé spasení.
17 [#]obrázek nebo jiný grafický prvek Bože Otče, cožs ráčił připraviti,
dejž toho v účastnosti užiti,
ať bychom, jsouc k Kristu přivtěleni,
byli skrze něho osłaveni.
C XI O čtverém Kristovu příchodu. (Zpívá se jako: Otče všemohoucí, C VIII)
[1]text doplněný editorem[276]V prameni není obsaženo. Vesele zpívejme
a Boha vzývejme,
jenž nám Syna svého
jednorozeného
dał na vykoupení,
budiž mu chválení.
2 O Kristovu příští
čtveru Písmo jistí:
Prvním v těle jeho,
druhém v duch věrného
a třetím při smrti,
v čtvrtém má souditi.