oděnie, abychte mohli státi lsti diábelské.“ V těch sloviech připravuje svatý Pavel božie rytieře ku boji a řka: „Oblecte sě u božie oděnie“, točiž v dobré skutky. Druhé vystřiehá jě, aby sě neubezpečovali, že mají protiv sobě své nepřátely. A protož že svatý Jiří byl rytieř boží a pán veliký a knieže, maje své rytierstvo, dobře jest těch slóv uposlúchal. Najprvé, že sě jest oblekl v dobré rúcho. Druhé, že své nepřátely přemohl.
O prvém máme znamenati, že svatý Jiří měl čtvero oděnie, točiž ščít, meč a pancieř a helm, skroze něž sě znamenává čtvero oděnie duchovnie, točiž viera, naděje, milost a dobré skutky. Najprvé měl jest vieru, kteráž jest jako ščít, ješto brání srdce člověčieho. Jakož sě čte o nem, když svatý Jiří uzře, ano diábel svú lstí oslepil srdce lidská, takže sě modléchu modlám pohanským a diáblóm pekelným, vystúpiv i zvola a řka: „Ti všichni bohové pohanští jsú diáblové, ale já věřím u buoh, jenž jest učinil vešken svět a v nebi přebývá.“ Tu jest měl ščít a pukléř pravéj viery. Druhé měl naději, kteráž jest jako helm, že brání dušě lidské. Jakož sě čte o něm, když křesťany velmě hubiechu a mnozí křesťané pro muky boha ostávachu, tehdy svatý Jiří dáváše jim dobrú naději a u vieře jich potvrzováše. Třetie měl milost, kteráž jest jako meč, nebo jest měl milost ku bohu i k lidem, že miloval boha ze všeho srdce a svého bližnieho jako sám sě a tu sě milostí bránil svým nepřátelóm, že když uzřel, ano křesťany hubie, dal sě sám na muky pro buoh. Čtvrté měl dobré skutky jako tvrdý pancieř, že své všechno sbožie pro buoh rozdal a u boží sě službu poddal a pro vieru bojoval a křesťanóv bránil. Neb jako pancieř těla brání, takéž dobří skutkové duši od diábla vyprostí. Jakož praví svatý Pavel a řka: „Oblecme sě v oděnie světlé, ať by nám dušě bránilo a ji okrášlilo.“ Protož příkladem svatého Jiří odějme sě v to čtvero oděnie, skroze něž bychom dobyli a obdrželi nebeské královstvie, jako synové Danielovi, připravivše sě v dobré oděnie, dobyli sobě země rozkošné, takéž my dobývajme sobě bydla nebeského.
O druhém máme znamenati, že svatý Jiří trojé své nepřátely přemohl, točiž diábla a tento svět a své tělo. Jakož sě čte o nem, že jednoho velikého draka, točiž san, zabil, jenž u vodě přebýváše a plamenem z úst povětřie kazieše a lidi jedieše. Takéž diábel, jenž u vodě pekelnéj přebývá, točiž v nečistých lidech, a chtě dušě lidské ztopiti u pekle. Jakož sě čte v Tajnići, že svatý Jan viděl, ano had pustil vodu z svých úst po jednéj ženě jako najvěcší řěku, aby ji přitáhl k sobě. Skroze toho hada znamenává sě diábel, jenž Evu přelstil, pustiv vodu z svých úst, točiž dav jie zlú radu, aby ji přitáhl k hřiechu a pohrúzil v horúćiem pekle. Toho hada přemohl jest svatý Jiří trojiem kopím. Najprvé kopím nábožné modlitvy, že sě bohu poručil. Druhé kopím božích múk, že sě svatým křížem požehnal. Třetie kopím slitovánie, že pro jednu pannu s tú saní