sú sě jie, a proto dnes slovú radovánky svatéj královny. Třetie, že sú jie měščené dary nesli a ji ctili, takéž my máme ji dnes učstiti, aby ona nás obdarovala tohoto léta a vše zlé od nás odehnala.
O druhém znamenajte, že sě hospodin dal dobře obřezovati pro trojí věc. Prvé pro velikú milost, ješto jest měl k nám, jsa děťátkem dal svú krev proliti, aby nás omyl hřiechu přirozeného a obřezal s nás našě hřiechy, nebo jest sedmkrát prolil svú krev pro nás. Najprvé jako dnes. Druhé, když klečal na modlitvě, krvavý pot s neho šel. Třetie, když jej bičovali. Čtvrté, když naň korunu trnovú vstavili. Páté, když jemu hřebíky ruce probili. Šesté nohy. Sedmé, ktyž jemu bok prokláli. Veliká milost božie, že pro ny svú krev dal proliti, aby s nás prolil našě hřiechy. Druhé jest syn boží obřezován, aby zákon naplnil, ješto byl buoh Abrahamovi přikázal, a to vše nám na příklad, abychom my zákon boží držali a obřezovali své hřiechy svatú zpovědí. Třetie obřezován jest, aby starý zákon s sebe obřezal a nový ustavil. Jakož sě čte, když osmý den by tu přijidechu přietelé svatéj královny a zákon naplnichu. Prosme jeho milosti, ať našě chřiechy, naše vše zlé obřeže tohoto léta. A proto slóve dnes nové léto, že jest jako dnes sě nový zákon počal. Trojie sě zvieřata obnovují, když sě sstarají. Najprvé orel, když sě sstará, velmě letí vysoko a tam sobě křídla opálí, a upadna doluo myje sě v studnići a stepe s sebe staré peřie a nos starý o kámen setře, a tak sě obnoví. Takéž každý člověk má učiniti, kterýž sě jest sstaral v svých hřiešiech, má sě obnoviti tohoto léta, vzdvihna své oči k hospodinu, zažži sě skrušením a upadni v studnići svatéj zpovědi a tu smý své staré hřiechy a pokáním setři svój nos křivolaký, točiž své všechny zlosti a obnovíš sě u milosti božie. Druhé jelen když sě sstará a učije v sobě jed, běží k vodě a pie jie přielišně i vyvrátí z sebe vešken jed, a tak hned oblíná a rohy s sebe svrže. Takéž člověk v hřiešiech zastaralý, jenž jest pln hřiechuov jedovatých, má jíti k studnići svatéj zpovědi a tu své hřiechy před knězem vyliti, aby oblínal zlých skutkuo a svrhl své rohy pýchy a zlosti svěcskéj. Třetie had, když sě sstará, drže sě skroze kamenie i odře s sebe kuoži a obnoví sě. Takéž my, ješto smy sě sstarali tohoto léta ve zlosti, máme sě prodřieti skrze pokánie a svléći s sebe staré hřiechy a zlé obyčejě a obléći sě v nové, v dobré skutky. Prosmy hospodina, aby nás ráčil obnoviti tohoto nového léta v lepšie zdravie a sčestie a ve vše dobré.
O třetiem znamenajte, že jako dnešní den v ochtáv božieho narozenie převzděli jsú synu božiemu jméno Jezus, ješto byl anjel pověděl svaté královně dřéve, než sě jest byl počal.
Třie sú byli nazváni tiem jménem Jezus, k nimž sě syn boží přirovnáná. První byl knieže a vódce lidu božieho, jenž přivedl jě přes Jordán do svaté země od boha slíbenéj. Takéž nás syn boží, král všeho světa, vódce všech hřiešných, s tohoto světa do země nebeskéj, skrze nenž jsmy navráceni k nebeskému království. Druhý jest Jezus byl biskup, jenž jest lid zákonní učil a oběti dával a