ztra[1v]číslo strany rukopisuvy jim ujal, když jim přikázal, aby zlata ani střiebra s sebú nenosili. Jakož o tom psáno ve čtení sv. Matúše[5]Mt 10,9, když jim řekl: „Neroďte v svéj moci míti zlata ani střiebra ani peněz.“ Opět pýchy a marnosti tohoto světa bránil jim, když k nim vymlúval ta slova, jenž sú psána ve čtení[c]čtení] cztenie sv. Matúše[6]sr. Mt 20,26–27, a řka: „Ktož mezi vámi jest najvětší, ten buď jako najmenší. A ktož jest mocným aneboli svrchním, ten buď jako služebník.“ Praví[d]Praví] prawie také evanjelista v dnešním čtení[e]čtení] cztenie znamenitě, že pán Kristus, chodě při moři Galilejském, viděl jest dva bratry, Petra a Ondřeje. Vzhledení aneboli zrak božský někdy znamenává smilování nátiskuov aneboli biedy lidskéj. Takovým viděním a zrakem vzhlédl byl pán buoh na dav lidu svého, kterýž pod králem faraonem v Ejiptu přebýváše, když k Mojžiešovi řekl, jakož psáno jest v knihách Exodi, capitulo 3.cizojazyčný text[7]sr. Ex 4,31, řka: „Viděv vzhlédl sem na núzi lidu svého, jenž jest v Ejiptu, totiž abych jej těch nátiskuov zprostil.“ Někdy tak zrak boží[f]boží] bozie znamenává jeho božskú milost aneboli lásku. O takovém vidění mluví evanjelista sv. Lukáš, capitulo I.cizojazyčný text[8]sr. L 1,48 A jsú slova panny Marije, jenž jest řekla: „Vzhlédni na pokoru dívky své.“ Takovým dvojím vzhledením Kristus laskavý vzhlédl na sv. Ondřeje dnešnieho. Najprv vzhlédl naň okem svého milování, když jej z tohoto světa bludného a biedného povolal