[110v]číslo strany rukopisupřivolují. A o těch, ješto kalicha pokušenie nepřijímají, psáno jest v proroctví[oc]proroctví] prorocztwie Izaiášově, jenž mluví takto: „Posui coram filiis domus Rechabitarum, ciphos plenos et calices.“cizojazyčný text[120]Jr 35,5 „Posadil sem před syny z čeledi Rechabitskéj řepice a kalichy plny vína, řekl sem ‚píte‘, a oni nechtěli píti.“ Také rovně diábel napájie lidi a šenkuje jim, i onoho i tohoto pokušenie, jednak smilstvie, jednak obžerstvie, jednak cizoložstvie, jednak vraždu, jednak kostky, jednak ten prokletý tanec. A tak jinými hřiechy smrtedlnými, a to jest pak vše na vuoli člověčí, chceš li to přijíti, či li nechtěš. Než radímť každému pod věčným zatracením, aby nepřijímal toho pitie, neb jestliže je přijmeš a napiješ se, totiž že jemu v tom povolíš, tehda jistě duši svú jedem smrtedlným napojíš[od]napojíš] napogieſs a věčně otrávíš[oe]otrávíš] otrawieſs. A pak ti, jenž kalich od diábla přijímali, znamenáni jsú skrze šenka krále faraona, jenž když bieše do žaláře u vězenie vsazen, viděl jest ve snách viděnie, o kterémžto rozprávěje, bude praviti a řka: „Viděl sem před sebú vinný kořen, jenž měl troje réví, a to se ponenáhlu proměnilo a rostlo v zlato a po okvetení dospieváchu hroznové. A kalich faraonuov, ten bieše v mú rukú, v kterýžto sem hrozny vydavoval a dal sem píti faraonovi.“ Pak tomu duchovně máme takto rozuměti. Šenk faraon znamenává člověka hřieš[111r]číslo strany rukopisuného,