lehání, nětco utrhala, aby protivenství tělesnému odolati mohla. Děvečky své k ctnostem a k božie službě vedla, k svým modlitbám jmenovité číslo mějieše. A ač těch někdy pro některú neprázdnost vyříkati úplně nemohla a že jie děvečky k spasení přinutily, ale v noci vstanúci, tím ranějí své modlitby obmeškané tím nábožnějí splnila. Svátky přikázané tak svatě, tak nábožně světila, že sobě rukávuov šíti nedala, od svatých mší nikdy nešla, leč by mše svatá úplně byla dokonána. A protož dána jest na příklad všem pannám, jenž čistotu milují, aby na jejie čistotu vzpomínajíce také podlé toho se táhnúti mohly, a tak v panenské čistotě život vedla. Přikázaním otce svého, ačkoli nerada, přinucena bude přijíti stav manželský a oddána bude lantkrabí tyrynskému. A ačkoli takový stav manželský rozkázaním otce svého byla přijala, avšak mysl jejie proto vždy viece přichýlena byla k čistotě nežli k žádosti smilné. Jakožto zjevně ukázala, kdyžto mistru Konrátovi, v jehožto pěstovánie a zpovědi bieše, slíbila, jestliže by muže svého přetrvala, po jeho smrti chtěla by v čistotě býti až do svého skončenie. A pak v tom jistém stavu manželském najprvé muži svému a potom všem vuobec tak se jest byla zachovala, že ode všech ctěna a milována byla k milému bohu. A jakého utrpenie k svému tělu a jaké ščedrosti a milosrdenstvie měla jest k chudým, to mnohé věci ukazují, k svému náboženství činila jest velikú milost, že častokrát rychlým chodem před svými dievkami k kostelu se