skutciech rozmnožují. Než mnohem viece, když k svým letóm a k svému rozumu duojdú, k hřiechóm se uloží, a tak potom s jednoho hřiechu v druhý upadují, a připadne li na ně jaké pokušenie, totiž nemoc neb hlad neboli jiné které protivenstvie, kteréžto slechka pán buoh pro jejich hřiechy na ně přepustil, i repcí pak protiv tomu a nejsú pak pokorni v tom a trpělivi, jakož pak psáno jest, že kohož pán buoh treskce neboli káže, toho miluje. A protož k zachování takové milosti napomíná nás svatý Pavel k Corinthiorum 6.cizojazyčný text řka: „Fratres, hortamur vos, ne in vacuum Dei graciam recipiatis.“cizojazyčný text „Bratřie milá, napomínáme vás, abyšte milosti božie nadarmo nepřijímali.“ Neb ktož skrze dobré skutky v ctnostech nepřijímá, den súdný takový musí počet dáti pánu bohu o všech věcech. A protož příkladem těchto milých svatých apoštoluov máme sebe pokúšeti v ctnostných a spasitedlných skutciech, aby nám den súdný pánu bohu nebylo třeba počtu dáti, ale aby o nás radějí řečeno bylo to slovo, jakož prorok v Žaltáři píše: „Ibunt sancti de virtute in virtutem.“cizojazyčný text „Puojdú dobří a věrní křesťané z jedné ctnosti do druhé.“ Dal jest také pán buoh apoštolóm svatým múdrost, kterúžto múdrostí vieru křesťanskú múdře a rozumně kázati by mohli. Jakož o tom ve čtení svatého Lukáše pán Kristus sám k nim mluví řka takto: „Ego dabo vobis os et sapienciam, cui non poterunt resistere omnes adversarii vestri.“cizojazyčný text „Jáť vám dám