na svém svědomí sama sebe velice se styděla, nic se jie nezdálo, čeho by se zevnitř před lidmi styděti měla. Tu, jenž svatý Lukáš hřiešnicí jmenuje, svatý Jan Marií nazývá. Tu zajisté Marii počítáme, z kteréžto, jako svatý Marek praví, že pán buoh sedm diáblóv vypudil. A což se skrze sedm diáblóv znamenává? Nic jiného než sedm smrtedlných hřiechóv. Neb jakož praví svatý Augustin: „Quodlibet peccatum habet suum demonium.“cizojazyčný text „Všeliký hřiech smrtelný má své zvláštnie diábelstvie“, ješto takovému hřiechu panuje, a každý diábel má své muky. Zvláště těmi sedmi diábly tato svatá Maří Majdalena obklíčena byla. Neb sedm hřiechóv smrtelných, ačkoli v hřiešnéj duši jsú, avšakž nějakým podobenstvím jsú nazváni hřiechové smrtelní. Čtvrté podlé rozličné moci, kterúžto v údech těla člověčieho mají a jednají. První diábel, ten panuje hlavě. A protož podlé toho móžem dobře znamenati, jak mocně čert Luciper, jenž pýchú vládne, posedl byl jejie hlavu, zvláště k okrášlení jejie hlavy, jenž hlavu svú častokrát připravovala a okrašlovala rozličným obyčejem a ozdobením svých vlasuov, rúch a šlojířuov svých, zápon, věncuov a mnoho jiných věcí, kterýmžto připravováním častokrát lidi vzbudila ke zlému myšlení, ke zlé žádosti i také ke zlému skutku, a tím hřiechem ten jistý diábel mnohé lidi duchovní i světské, muže i panny i také ženy zklamává a zavozuje, jenž hlavy své nevědúce, kterak je najprvé proměniti, mají rozličné obyčeje v nošení rúch na hlavě, vymýšlejíce ono čepce, ono věnce, nevědie, kterak se v tom postaviti mají, vznášejíce hlavy své k pýše a k chudému člověku, k bližniemu svému, stydí se hlavy své pokloniti. O takových mluví prorok Izaiáš, capitulo 3.cizojazyčný text: „Elevate sunt filie Syon, et ambulaverunt collo extenso.“cizojazyčný text „Pozdvihly jsú se dcery Sion a chodily jsú hrdlem zvedeným.“ Ten jistý diábel hlavu téjto hřiešnice drahně časuov k takovéj pýše vznášel, ale když skrze pokání z jejieho srdce vypuzen bieše, tehda tu jistú hlavu, ješto ji dřéve pyšně vznášela a ku pýše strojila, tu potom k nohám milého Krista velmi pokorně sehnula a poklonila. Vzpomínala dobře na ta slova, kteráž svatý Pavel praví, řka takto: „Jakož jste úduov svých poddávali nečistotě a k hřiechu, takéž poddajte jich zase slúžiti k dobrým skutkóm v poctivosti.“ Druhý diábel, totiž diábel smilstvie, ten panuje v zraku a v očí. A toho máme duovod a podobenstvie na králi Davidu, jenž uhlédav Bersabé, krásnú ženu, manželku Uriáše, ana