rovným činem z světa sejdem; a budem li činiti dobře, k jedné blaženosti spolu přijdem. Pročež by chudý s tebú pokrmu nejměl, ješto má s tebú královstvo vzieti? Proč by chudý nevzal aspoň tvé vetché sukně, ješto má s tebú věčně nesmrtelnosti oděv vzieti? Proč by nevzal tvého chleba, ješto jest s tebú téhož učasten Božieho těla? I nemá zbytkuov vzieti pokrmu tvého, ješto má s tebú kvasu dojieti andělského? Ne méť jest to, ale našeho Spasitele rozkázanie. Dieť ve čtení: Když činíš kvas, nechtěj zváti bohatých, ješto by tě zasě opět odezvali, a od nich by vzal odplatu, ale pozov chudých, mdlých, klécavých, a budeť v spravedlných odplatě odplaceno!
Pakli die kto: Tehdy přátel a známých nemám zváti? Ne, ne tak. Majíť v svój čas přietelé a známí zváni býti, ale tiem řieze, a neobžerný kvas má přátelóm připraven býti, aby zuostalo, z něhož by chudí potřebu vzeli, z něhož by něco potřebným dáno bylo, abychom, když den súdný přijde, ne se zlými, ješto chudými hrdají nyní uslyšeli: Jděte ode mne, zlořečení, u věčný oheň; ale abychom uslyšeli s spravedlivými a s milosrdnými, ano die k nám Syn Boží: Poďte, požehnaní, Otce mého přijměte královstvo; byl sem lačen, krmili jste mě. A také aby sě i ona řeč k nám chýlila: Měj diek, dobrý a věrný sluho, nad málem jsi mi byl věren, ustavím tě nad velikú věcí; vejdi v radost pána svého.
A ať by bylo pamětnějí, jak sě jest k hodu tomuto připraviti jako k svatbě, poslúchajtež a pozorujte tuto řeč, jakož praví otec svatý Lev papež: Kterak máte k tomuto hodu sě narozenie Božieho připraviti. I die: Všie nečistoty daleci buďte; ozdobte sě dobrými činy; vztvrnost, hněv, nenávist jako jed vyvrzte z srdec; v kostele aneb sě modlte aneb chválu Buoží pějte; v kostele řečí jiných svých nemáte jmieti; a z svých ust nikdiež slóv nepočestných nevypúštějte a i jiným braňte mluviti stydce; po pokoji stuojte a ty, ješto hněv a nechut mají k sobě,