mohl zaslúžiti. Druhý zámutek byl, že sluha jeho jej políčkoval, aby skrze tu čest příliš nepýchal, a pravě jemu: „Znaj se sám a neroď pýchati! Vzhlédni a pomni, že si smrtedlný člověk.“ Třetí zámutek byl, že každý ten den, zlý i dobrý, chudý i bohatý, mohl řéci jemu, cos chtěl, jemu se posmívaje, porúhaje nebo haněje [jej]text doplněný editorem[12]doplněno podle rkp. GestaB, GestaU.
Z té řeči tento rozum jest:
Najmilejší! Císař tento jest Otec nebeský, ale vítěz z boje přišlý jest Pán náš Ježíš Kristus, jenž svítězil nad ďáblem. Také v den Květné neděle troje čest se jemu stala: Najprvé, že lid proti němu vyšel s větvím palmovým i s rúchem. A dietky zpíváchu: „Spas ny na výsosti, synu Davidóv!“ Druhá čest, že všichni vězňové, totižto Židé i jiní hříšní, hříchy těžkými svázaní, jeho následováchu, vidúce divy, kteréž mezi nimi činíše. Třetí čest jest byla, že oblečen v sukni ovčí. Ta sukně byla jest tělesenství jeho, spojené s božstvím, jehož tiehníchu čtyří koni bílí, totižto čtyří evanjelisty, jenž o jeho božství i člověčenství mluvili sú i psali. Proti těm třem počtem troje příkořizna zámutkem stala se jemu, totižto že jeden z lehkého řádu votrhaný na voze podlé něho byl počtěn. Také podlé Krista, Pána našeho, když je na kříži trpěl, byl pověšen jeden lotr přezlý, jenž se jemu až do smrti porúhal. Druhá příkořizna nebo zámutek byla, že sluha jeho jej políčkoval i zášijky jemu dával. Takež Židé Kristovi učinili řkúce: „Prorokuj nám, Kriste, kto jest, jenž tě tepe?“ Třetí příkořizna nebo zámutek, že každý všecka hanění mohl jemu řéci. Takež Židé Jezukristovi hanění, posmívaní mluvili a řkúce: „Jestli Syn boží, stup s kříže a uvěříme tobě.“
O smrti Alexandrově, když hrob jeho bieše zlatý, mnozí z mudrcóv k němu přišli a mluvili. Z nichžto jeden řekl: „Alexander z zlata činil poklad, ale ne obrtlivě z pokladu zlato učiní.“ Jiný řekl: „Včera Alexandrovi nestačil vešken svět, dnes dosti má na dvú nebo na třech loktech země.“ Třetí řekl: „Včera Alexander lidu panováše, dnes lid panuje jemu.“ Čtvrtý řekl: „Včera Alexander od smrti mohl mnohé zprostiti, tedť dnes nemóž sám sebe zprostiti.“