Boží potracený aby se zase obnovil a člověk aby Bohu zase připojen a věčně spasen byl.
To také nešlechetné jecer harancizojazyčný text k tomu přivedlo, že jest Buoh lidské pokolení po potopě musil rozděliti. Nejprvé rozličností jazykův a potom rozptýlením jich na tváři země do rozličných stran světa a usaditi každému národu anjela svého k ochraňování a k zpravování národu toho, jakož o tom psáno stojí v Pátých kněhách Mojžíšových v 32. kapitole, kdež dí: „Když jest Nejvyšší rozděloval národy na zemi, podlé počtu anjeluov Božích rozdělil je a každému národu vyměřil částku oblohy nebeské a hvězd, povětří, vod a země. A musil Bůh lidi vzíti na uzdu a sevříti čelisti jejich udidly a caňky a zbuditi muže učené a znající práva Božská přirozená, kterýmiž on svět zpravuje, aby k zprávě národům práva vydávali podobná právuom přirozeným, k kterýmž čím nejblíže práva lidská přistupují a čím jsou jim nejpodobnější, tím jsou také nejspravedlivější a nejlépe spravedlnosti jednomu každému udělují.“ Čím pak nejdále od nich odstupují lidská práva, tím jsou také nespravedlivější a tím více spravedlnosti ubližují. Jakož jest pak Buoh i v tomto slavném království k tomu osvěcoval vrchnosti a lidi rozumné, kteří jsou zřízení zemská spisovali a spisují podnes a vydávají k zprávě všem vůbec lidem, vydali jsou také jisté formy listuov rozličných ku právu a handlům lidským sloužící, aby se podlé nich jedni k druhým chovali a ne sami sobě na jiné jistoty podlé jecer harancizojazyčný text svého vymejšleli sobě k zisku a k sedlání a k záhubě jiného; kteréžto listy a formy jsem pracně sebral, uživ k tomu osob v právích zběhlých, a též titulář pracně jsem sebral a vydal s pomocí mnohých dobrých lidí a přátel.
Jaký jest pak pořádek v tom obém položen, není potřebí tuto o tom zprávy