ejiptských lidí a přes moře vedl vás jakožto přes suchú zemi a na púšti krmil vás mannú, nebeským chlebem, a řeřábky čtyřidceti let. A vyvedl vám vodu z tvrdé skály i napájel vás. A dal vám zákon. Ve všech těch věcech hněvali ste boha, a protiviece sě vašemu bohu, kázali ste sobě skovati tele duté za bóh i zradili ste boha vašeho a porúhali ste sě bohu vašemu. A on chtěl vešken váš rod zahubiti a shladiti. Jediné, že jest Mojžieš za vás boha vašeho prosil, aby vás neshladil. A nynie pravíte, že bych nenáviděl ciesaře?“ A to pověděv, povstal Pilát s stolice, chtieše vyjíti z domu radného.
Protož volali sú židé a řekli jemu: „Krále vieme ciesaře, ale ne Ježíše Nazaretského, jakžkoli třie králi mudrci dary sú jemu obětovali jakožto králi a řkúce, by židovský král narodil sě v Betlémě. To uslyšav Herodes od mudrcóv, že král narodil [sě]text doplněný editorem[4]doplněno podle uvedené edice, chtěl a hledal jest jeho zatratiti. Ale když jest to Josef, otec jeho, zvěděl, vzal jej i mateř jeho, utekl do Ejipta. A když ten účinek Herodes zvědě, poslal i zatratil i zhubil dietky židovská všecky, kteréž sú sě narodily v Betlémě i v těch ve všech krajinách v stáři ot dvú letú neb mladšie.“
A když to uslyše Pilát, velmi sě užase a učinil mlčenie [v lidu, ktěřížto voláchu, a řekl jest: „Tehdy tento jest, kteréhož hledáše Herodes.“ Vecechu jemu: „Tenť jest.“ A vzav Pilát vodu, umyl jest ruce své před lidem, řka: „Nevinen sem já od krve spravedlivého tohoto, vy vizte!“ A odpověděli sú židé řkúce: „Krev tohoto na nás i na syny naše!“]text doplněný editorem
[Kapitola sedmá, kterak Pilát pána Ježíše odsúdil a o rú]text doplněný editorem[haní židovském a o smrti pána Ježíše a o diviech při jeho smrti.]text doplněný editorem
[Tehdy přikáza Pilát pána Ježíše před stolici svú, kdežto sedieše, přivésti. A mluvi těmito slovy, řka: „Pokolenie tvé dovedlo jest tě jakožto krále, protož přikazuji tě najprvé bičovati podlé ustavenie dřěvních kniežat.“ A potom jeho při]text doplněný editorem[káza]text doplněný editorem[5]doplněno podle rukopisu DR III 32, v němž je tato část dopsána evidentně mladší rukou, aby jej na kříž zdvihli na tom miestě, ješto slóve Kalvárie, točíž na rozhraní, kdež jat byl, a dva lotry s ním, jimažto jména tato sú: Dizmas a Jezmas. I vyšel jest Ježíš z domu radného, nesa svój kříž s sebú, a dva nešlechetná zlosyny s ním. A ti také nesiechu své kříže s ním. A když přijidechu k miestu tomu, svlečechu rytieři jej [z rúcha]text doplněný editorem jeho a opásachu jej [rúchú]text doplněný editorem a korunu z trnie vstavili sú