[W5v]číslo strany rukopisujsou se v pravdě majlili, nebo se toho při pravé víře nenachází, nebo z víry, kteráž se skrze lásku bližního pronáší a pousobí, pocházejí a jako plynou všickni jiní dobří skutkové. A tak z takoveho dvojiteho a sobě odporného učení nemalé hádky mezi lidem jsou vznikly.
Protož, takovému zlému aby v cestu vkročeno bylo a takoví rozporové aby spíše k upokojení a srovnání přijíti mohli, sebrali jsme tuto Písma svatá z Starého i Nového zákona o pravé víře a o dobrých skutcích, jakž najvlastnějí býti mohlo.
Najprvé po čem člověk[2237]člověk: Cžlowěk praveho učitele poznati má.
[W6r]číslo strany rukopisuKterý kazatel lid učí, že my, kteříž v poslušenství Božím stojíme, z samé milosti a milosrdenství Božího skrze smrt Kristovu a zasloužení jeho bez přičinění našich vlastních skutkuov a přirozených mocí synové Boží učiněni a spaseni budem, takového kazatele Buoh jest poslal a pravda Boží jest v něm.
Zase pak, který kazatel učí na odpor tomuto, že my skrze naše vlastní skutky a ne skrze milosrdenství Boží a smrt Kristovu spaseni býti máme, takovehoť jest učitele Buoh neposlal, nebo na odpor Písmuom svatým učí.
Víra pravá v Pána Krista jest najjistší a najpevnější grunt i kořen spasení.
[W6v]číslo strany rukopisuSkrze pravou a dokonalou víru v Ježíše Krista budou všickni lidé věřící spaseni a spravedliví učiněni. Jakož svatý[2238]svatý: S: Jan ‹začátek komentované pasáže1.›konec komentované pasáže[2239]1.: I kanonika v ‹začátek komentované pasáže5.›konec komentované pasáže[2240]5.: V kapitole[2241]kapitole: ka: praví, že víra naše jest vítězství, jenž svět přemáhá. Poněvádž pak bez víry nemuož se žádný člověk[2242]člověk: Cžlowěk líbiti Bohu, mnohem pak méně spasen býti ani nebeského království zasloužiti.
Píše svatý[2243]svatý: S: Pavel k Římanuom[2244]k Římanuom: Ržijmanuom v ‹začátek komentované pasáže14.›konec komentované pasáže[2245]14.: XIIII kapitole[2246]kapitole: kap: takto: „Všecko, což z víry není, hříchem jest.“ Což pak koli hříchem[2247]hříchem: ꜧříchē jest, toť nic nemůže zasloužiti, krom toliko zaslouží hněvu Božího a trestání, jenž jest smrt věčná: Jakož svatý[2248]svatý: S: Pavel o tom praví: „Osten smrti hřích jest.“
O víře pak, kteráž spra[W7r]číslo strany rukopisuvedlivé