povinnovat za skutky náše mzdu platiti, daleko pak méně dědice svého království učiniti, kteréž nám Kristus skrze svou smrt při Otci nebeském spůsobil, jakož nás svatý Petr v své ‹začátek komentované pasáže1.›konec komentované pasáže kanonice v ‹začátek komentované pasáže2.›konec komentované pasáže kapitole učí řka: „Kristus jest náše hříchy na svém těle vnesl na dřevo, abychom hříchům zemrúce spravedlivosti živi byli, kterehožto zsynalostí,“ praví dále, „uzdraveni jsme, nebo zajisté byli jste jakožto ovce bloudíce, ale již ste obráceni k pastýři a biskupu duší vašich.“
Také Pán Kristus sám ve čtení svatý Jana v ‹začátek komentované pasáže3.›konec komentované pasáže kapitole praví: „Nižádný nevstoupil na nebe, jediné ten, kterýž sstoupil s nebe: Syn člověka, kterýž jest v nebi.“ A svatý Pavel praví, že skrze Pána Krista máme přístup k Otci, neb on jest sám Spasitel, onť jest také samé utěšení lidske. Ve čtení svatého Jana oznamuje Kristus a praví: „Já jsem cesta, pravda i život.“ Opět jinde: „Jáť jsem dvéře. Skrze mne vejde-li kdo, spasen bude. Ale kdo vchází jinudy, ten zloděj jest a lotr.“ A tež sám dále praví ve čtení svatého Matouše ‹začátek komentované pasáže11.›konec komentované pasáže: „Poďte ke mně všickni, kteříž pracujete a obtíženi jste, a jáť vás posilním.“
Tyto řeči oznamují, že my toliko skrze samu pravou víru v Krista, skrze milost a milosrdenství Boží, skrze skutky a zasloužení Kristovo a ne skrze náše skutky anebo skrze skutky jiných spaseni býti máme.
Všickni dobří skutkové shuory od Pána Boha pocházejí.
To vysvědčuje svatý Jákub: „Všeliké dání výborné a každý dar dokonalý shůryť sstupuje.“ Tak praví svatý Pavel: „Nejsme dostateční pomysliti něco sami od sebe jakožto z sebe.“ A jinde praví: „Bůh činí všecko ve všech. I protož jest potřebí, abychom Pánu čest vzdávali.“ Že nám pak za své vlastní dary odplacuje a dává milost za milost, to jest nebe za pravou víru, z toho my jemu máme vždycky děkovati a vyznávati jeho milosrdenství.
O naší nemožnosti svatý Pavel praví: „Co máš, ó člověče, ‹začátek komentované pasážeješto by›konec komentované pasáže nevzal? Pakli jsi vzal, proč se chlubíš, ‹začátek komentované pasážejako