Ducha svatého byli osvíceni, však Božských přikázaní nemohli dokonále zachovati a skrze to od Pána neužiteční služebníci byli nazváni a k tomu nesměli žádné záplaty požádati, kterak se pak my můžem chlubiti, že Buoh našim dobrým skutkuom nebeské království jest dlužen? Ale toť se nachází, že všickni dobří skutkové po smrti apoštolův jsou zanedbáni a víra ku Pánu Bohu a láska k bližnímu velmi vyhašena a udušena jest, jakož svatý Matouš v ‹začátek komentované pasáže24.›konec komentované pasáže kapitole píše. I protož vždy to poznati musíme, že my daleko více neužitečnj jsme služebníci nežli apoštolé byli, takeť i Božská přikázaní méně zachováváme.
A takž sami vyznáváme, že Buoh nám není povinnovat za skutky náše mzdu platiti, daleko pak méně dědice svého království učiniti, kteréž nám Kristus skrze svou smrt při Otci nebeském spůsobil, jakož nás svatý Petr v své ‹začátek komentované pasáže1.›konec komentované pasáže kanonice v ‹začátek komentované pasáže2.›konec komentované pasáže kapitole učí řka: „Kristus jest náše hříchy na svém těle vnesl na dřevo, abychom hříchům zemrúce spravedlivosti živi byli, kterehožto zsynalostí,“ praví dále, „uzdraveni jsme, nebo zajisté byli jste jakožto ovce bloudíce, ale již ste obráceni k pastýři a biskupu duší vašich.“
Také Pán Kristus sám ve čtení svatý Jana v ‹začátek komentované pasáže3.›konec komentované pasáže kapitole praví: „Nižádný nevstoupil na nebe, jediné ten, kterýž sstoupil s nebe: Syn člověka, kterýž jest v nebi.“ A svatý Pavel praví, že skrze Pána Krista máme přístup k Otci, neb on jest sám Spasitel, onť jest také samé utěšení lidske. Ve čtení svatého Jana oznamuje Kristus a praví: „Já jsem cesta, pravda i život.“ Opět jinde: „Jáť jsem dvéře. Skrze mne vejde-li kdo, spasen bude. Ale kdo vchází jinudy, ten zloděj jest a lotr.“ A tež sám dále praví ve čtení svatého Matouše ‹začátek komentované pasáže11.›konec komentované pasáže: „Poďte ke mně všickni, kteříž pracujete a obtíženi jste, a jáť vás posilním.“
Tyto řeči oznamují, že my toliko skrze samu pravou víru v Krista, skrze milost a milosrdenství Boží, skrze skutky a zasloužení Kristovo a ne skrze náše skutky anebo skrze skutky jiných spaseni býti máme.