každý, kdož vidí Syna a věří v něho, měl život věčný a jáť ho vzkřísím v najposlednější den.“
Jan v ‹začátek komentované pasáže8.›konec komentované pasáže: „Jistě, jistě pravím vám: bude-li kdo řeč mou zachovávati, smrti neuzří navěky.“
Ján ‹začátek komentované pasáže11.›konec komentované pasáže: „Dále pověděl Kristus: ‚Lazar spí, ješto již byl mrtvý a v hrobě pohřbený.‘“
„Ale Kristus, jenž mrtvé obživuje a volá to, což není, aby bylo.“ (K Římanuom v ‹začátek komentované pasáže4.›konec komentované pasáže kapitole.)
Dále Jan ‹začátek komentované pasáže11.›konec komentované pasáže kapitola praví: „Já jsem vzkříšení i život. Kdož věří ve mne, byť také umřel, živ bude. A každý, kdož živ jest a věří ve mne, neumře na věky. I upřímě na tato slova vzkřísil jest Lazara, jenž čtyři dni v hrobě ležel a tělo jeho se již bylo počalo porušovati a smraditi.
Aby mdlé přirození při smrtedlné posteli strašlivé jsouc o budoucím vzkříšení věřiti mohlo.
Mnoho jest těl z mrtvých vzkříšeno za časuo prorokuov a apoštoluov. Kristus vzkřísil syna vdovy (Lukáš ‹začátek komentované pasáže7.›konec komentované pasáže), vzkřísil dceru knížete školy (Lukáš ‹začátek komentované pasáže8.›konec komentované pasáže), vzkřísil Lazara (Jan ‹začátek komentované pasáže11.›konec komentované pasáže). Svatý Petr vzkřísil Tabitu (v Skutcích ‹začátek komentované pasáže9.›konec komentované pasáže). Též ‹začátek komentované pasáže20.›konec komentované pasáže: svatý Pavel Eutycha. ‹začátek komentované pasáže4.›konec komentované pasáže královské ‹začátek komentované pasáže4.›konec komentované pasáže: Elizeus prorok vzkřísil syna své hospodyně z mrtvých. ‹začátek komentované pasáže3.›konec komentované pasáže královské ‹začátek komentované pasáže17.›konec komentované pasáže: Eliáš prorok vzkřísil sareptánské dítě.
Itemcizojazyčný text dva veliká a svatá muže Enocha (‹začátek komentované pasáže1.›konec komentované pasáže Mojžíšovy ‹začátek komentované pasáže5.›konec komentované pasáže) a Eliáše (‹začátek komentované pasáže3.›konec komentované pasáže královské ‹začátek komentované pasáže2.›konec komentované pasáže) pojal Buoh k sobě živě s tělem i s duší z tohoto křehkeho a bídneho a pomíjejícího života, aby skrze ně nějaké znamení budoucího a praveho ‹začátek komentované pasážeživota dal›konec komentované pasáže, ne abychom se jako pohane domnívali, ‹začátek komentované pasážeže by›konec komentované pasáže po tomto bídném životě s námi veta byla.
Napomeň nemocného, kterak mocný Pán jest nad životem a smrtí.
Kristus (Lukáš ‹začátek komentované pasáže7.›konec komentované pasáže) praví: „Neplačte, neumřelať děvka, ale spí.“
Rozum nevěřící nerozumí skrytým věcem Božským i posmívá se slovuom Kristovým, nebo nezná Pána, jenž smrt naši nazývá snem.
I jestiť, o čemž Izajáš pověděl (‹začátek komentované pasáže25.›konec komentované pasáže): „Onť jest smrt požřel navěky.“
Ale Kristus přidada víru