přijde hodina, když všickni, kteříž v hrobích sú, uslyší hlas páně a pójdú, kteříž dobré věci činili, na vzkříšení života, a kteříž zlé věci činili, na vzkříšení soudu. A protož dí svatý Jan v Zjevení v osobě páně: Já sem zpytatel ledví a srdcí a dám jednomukaždému podlé skutkuo jeho. Abdiáš prorok die: Jakž si učinil, téžť se stane. A pán skrze Jeremiáše die ďáblóm: Odplaťtež jemu podlé skutkuo jeho, vedlé všeho, což jest učinil, učiňtež jemu! Protož chceš li před pánem bohem dobrý čas podzimní mieti a v mnohých užitcích hodný býti, rozsívaj štědře v tento čas letní tohoto života. Neb ktož skúpě rozsievá, skúpě i žieti bude, ale ktož rozsívá v požehnánie, v požehnání i žieti bude život věčný. Jestiť i obecné přísloví: Co kto zde sieti bude, toť k užitku mieti bude. Toť sežne jistě, vězte, když pán dí: Jděte a poďte! Třetí věc, pro kterúž výpověd toho súdce bude hrozná, jestiť vší bolesti plné od boha a od anděluo jeho i všech svatých věčné oddělení, kdež v rychlosti bez odtahu, jakž ta hrozná výpověd z ust pána Krista vyrčena bude, ihned budú hotovi ďáblové ukrutní, aby pochytili a vedli biedné lidi do věčných muk. Toho figura předešlá napsaná v knihách Hester vo oběšení Amana, kdež die: Sotva slovo z ust Asvera krále vyšlo, až sú zakryli tvář jeho služebníci královi. Též ďáblové s hřiešnými nakládati budú. A toť jest, což Jeremiáš dí, jakož také svatý Jan Zlatoustý o tom dí: Pomysl na ty ukrutné sluhy muk, kteřížto hřiešné strhnou v věčné mouky.