[83]číslo strany rukopisua zastavují a utracují, a vzal by otci i mateři jedné, aby měl, co jest pak lépe. To nynie opustím pro pilnějšie věci.
Šedesáté a první, vo ukrutnosti králově, kterak jest zlá a velmi těžká a má se každý král varovati i lidé bráti. Čtyři věci jsú přeukrutné na světě. Najprvé, žena hněvivá, ta kdyby ukusila v tu chvíli své ženské ukrotnosti, praví múdří, že skrze zuby větší by jed vylila v tělo nežli had. Druhé, nepřietel by pak smieřený byl, vždy se zapaluje srdce jeho k pomstě, a bude li moci, nenasytí se pomsty. Třetie, čert a kat, běda, kto se těm dostane. Čtvrté, biedný člověk kdy vstane na vysokost. Páté, král v skřiepěnie a v hněvu duchu svého, od které ukrutnosti každý král má se varovati pro čtyři věci. Najprvé, že se jemu také ukrutně stává vedlé onoho písma: Soud bez milosrdenstvie bude tomu, kto milosrdenstvie nečiní. Toho znamenie jest na Herodosovi, který dietky zbil, potom červy rozlezl se jest. Tak Onibezeth sedmdesáte králóm uťav ruce i nohy pod svým stolem, kázal jest drobty zbierati. Judicum primo.cizojazyčný text Sám také potom mrzce zahynul jest. Druhé, neb ukrutní králové pozdvihají se proti vyšším svým a proti vysokým lidem, chtějíce je vykořeniti. Ale že každá moc vysoká, že jest z nebe dána, proto vyšší a starší majíc pomoc z nebe, spieše utisknú ukrutníky, nežli ukrutníci je. Tak Židé, kdy se zdvihli proti Titovi a Vespazianovi, vyhlazeni jsú.