[85]číslo strany rukopisusvým táhl je od dobroty ke zlému. Druhé, proti těm, kto jemu věrně radí a pravie. Třetie, pro nejistú viec. Ale má se hněvati proti zlým lidem, vinným a ve zlosti zatvrzeným a je bez hněvu súditi vedlé práva na pomstu.
Šedesáté a čtvrté, o zámutcích královských radí Aristotileš, aby král svých zlých puotek tajil, puokudž muož a lidu nezjevoval pro mnohé věci. Najprvé proto, že lidé jsú jako psi, kdy kto udeří psa, že skovici všickni psi se naň oboří a kúší ho, až ho druhdy roztrhnú. Též jsú lidé udeřili. Pán Buoh koho některú teskností neb zlú příhodu, tehdy všickni na něho jazyky svými jako psi štěkají. Druhé, pro lidskú falešnú lásku, kterú k sobě toliko v štěstie mají, ale v neštěstí odstupují a v nepřátelstvo ji obracují. Psalmus: aby do tys odvrátila ode mne přátely mé i známé mé. Třetie, aby nepřátelé tvoji se nad tebú neradovali, jestli pak zámutek vědomo, že se nemuož tajiti, tehdy praví múdří, že má trpelivě král i každý zámutky i tesknosti nésti pro pět věcí. Najprvé, chce Pán Buoh úmysl králuov k sobě obrátiti, neb snad v štěstie jest Pána Boha zapomenul. Druhé, aby tiem tajně hřiechy setřel. Třetie, aby se poznal, že jsi biedný člověk, jako nic nemaje nad sedláka vedlé těla. Čtvrté, že chce Pán Buoh krále zkusiti dobrotú a trpělivostí jeho. Páté, druhdy tak veliké zlé dopustí na krále, až blízko ku pádu a k zoufalstvie, aby potom vida božie pomoc, byl ku Pánu Bohu lepší a vděčnějšie. Tak na Konstantina dopustil jest malomocenstvie, od kterého kdy byl uzdraven, dal Řím