nelitoval města propadenie, v kterém bylo viec než sto dvaceti tisíce lidí, kteříž nevěděli, co jest pravice nebo levice, a hovada mnohá.
Micheáš, prorok, najprvé k potvrzenie své řeči spravedlivé po nebe i země i plnosti jejie na svědectvie své pravdy. A najprvé prorokuje vtělenie Pána Krista a o povýšenie Panny Marie pod podobenstvím, kterak převýší všecky krále a padnú modly Samarské, řka: Aj, přijde Pán a stúpí na zemi vysokú a hory všecky poníží se pod nohami jeho, a padnú všecky modly Samařské etc.cizojazyčný text Druhé, hrozí zlým lidem, kteří myslí zle, činí zle na ložích a na úsvitě, a berú pole cizí a domy, a hanějí lidi, že Pán Buoh myslí zle o takových. Třetí, klade o Pánu Bohu, že k němu puojdú lidé mnozí a budú choditi na cestách jeho učenie. A potom vypisuje život Pána Krista, kteraký bude, a to vše pod podobenstvím.
Naum, prorok, prorokuje a oznamuje prchlivost božie na hřiešníky, a že se hněvá na své nepřátely a mstí křivdy bližních. Druhé, vypisuje mocnost jeho velikú, že jest silný, v oblace přebývaje a laje moři, vysušuje je, a horami pohybuje a králi zemskými, a že proti hněvu jeho nemuož žádná moc státi. Třetie, vypisuje dobrotu Páně. Čtvrté, vypisuje hřiechy, které se obecně dějí v městech velikých, totiž krve vylévánie, lsti, lúpeže, množstvie kurevství a žen krásných okrašování, aby se prodávali lidu k smilství a k trávenie, a tak dále.