staří rádci radili, aby to učinil s vochotností a mladší radili jinak, a on odvrhl radu starých i dal za odpověd radu mladých, řka: Otec muoj bil vás metlami a já vás budu bíti štíry. A hned rozděleno jest královstvie, a odstúpilo od něho desatero pokolenie a kraloval jest toliko nad Judú a nad Benjaminem. Druhé, zlé že měl žen osmnádcte, kuběn čtyřidceti, syny třidceti tří a dcer čtyřidceti. Třetí a najhorší, že po lesích stavěl oltáře a modly a bezděky nutkal k modlám Židy a v těch dnech byli dva krále. Jeden Roboam, který kraloval nad Judú a nad Benjaminem, a druhý Jeroboam, nad desieti pokolenie, a spřéhli jsú oba, aby lid sšel k svátku do Chrámu i spuosobili jsú modly v Chrámě i jinde po městech.
Abiáš, syn Roboamuov, byl jest pátý král jeruzalémský, tento ve vší zlosti následoval jest šlépěje otce svého, nadělal modl zlatých i střiebrných do Chrámu i po městech a nutkal lid k modlenie. Umřel na bolesti noh. Ale druhý král, který byl nad desieti pokoleními. Syn Jeroboamuov byl jest. Nadab také modloslužebník. A za něho byl kněz a prorok Hien, Hajas, Anania a Azarias a Hien zabit jest od Basa, syna Nadab, po Basa kraloval jest na jedenádcti pokolením Hela, a potom Zambry, a potom opět byl jeden král všech Židuov, totiž Asa.