onythin, sirotek, prasinus, zafír a z zadu šest jiných, a opět na straně šest jiných, tak koruna stkvělá, jako kdy potom a před tiem nikdyž, než na Adamovi, když patriarchské koruny požíval. Kteraké sceptrum, jablko, meč a jiné okrasy, to pominu. Rúcho Šalamónovo, o tom Pán Kristus činí zmienku, že bylo krásné, avšak dí, že kvítek najmenší jako fiola a květ borákový a květ psího jazyku. Tyto jsú v modré barvě, že neměl k své slávě tak čistého rúcha modrého, jako jeden z těch kvítkuov, ani rúcha bílého, jako jest ruože bielá a liliová a ptačieho hnízda, ani rúcha červeného, jako jest ruože červená a vlčieho máku květ a tak dále. A to jest dokazoval Pán Kristus, že toto božské rúcho stvořenie boží jest dokonalejší než lidské.
Stuol Šalomónuov byl jest stuol náramně hojný od jídla a od pití, neb na každý den deset voluov k stolu vykrmených zabito a dvadceti pastevních, sto skopcuov, a co bouvalóv, losuov, jelenuov, srn, ptákuov domácích, vysokoletuov a ryb i jiných věcí u vodě, měl v mieru třidceti strychuov čisté múky k žemli a šedesáte strychuov režné múky. A dí Bibli, že bez čísla byli jsú, kto jsú jedli a pili a veselí jsú byli, v tak velikým množstvie jako piesku mořského. Psáno jest v knihách Regumcizojazyčný text v třetích, v čtvrté kapitole nebo v páté, tak mi se zdá, neb Biblí nemám, ale té hojnosti, nechválím, neb jest byla k obtieženie všeho královstvie, jakož potom po smrti Šalomónově žádali jsú oblechčenie