věděti, co rada boží miení, ani co má býti na světě, a nebo jako propast samu božie múdrosti se zpravuje, tak v té chvíle všecko Pán Buoh řiedil sám a žádný s ním.
Vody, které jsú byly před počátkem světa, jsú všecky věci, které měly jsú stvořeny býti, které jménem vod se nazývají. Proto, že jako voda jest velmi poslušná, aby každú formu a pečeť naše vzala a spieše nežli vosk, tak též všecky věci byly hotovy k slovu božiemu, aby každá věc svú formu vzala, a když řekl jest: Staň se. Hned stalo se všecko.
Duch svatý nad vodami jest Duch boží, který nesl se jest nade všemi věcmi, které stvořeny mají býti rozumem, a myšlenie bez rozmyšlenie, jakožto rozum řemeslníka nese se nad dielem, kterak by řemeslo své najlépe a najčistěji provedl. Též Duch svatý nesl se rozumem svým nad věcmi, které měly od jeho svaté velebnosti stvořeny býti.
Nic, které bylo jest před počátkem světa, jest to nic, ješto jest nebylo žádné stvořenie, které by předešlo svět a nebo nětco jiného, že by z toho bylo něco stvořeno. Jako krajčí sukni z sukna, a když sukna nemá, nemuož nic učiniti, ale Pán Buoh na to netbaje, že nic nenie na světě, stvořil svět z ničehož, jiní praví: Sám z svého bytu, bez svého umenšenie a bez toho, že by svět byl buoh, jako pavučina jest z pavúka a pavúkem nenie též tuto etc.cizojazyčný text
Noc, která byla jest před počátkem světa, jest noc taková, neb slunce nebylo,