okazuje: Věřím v Boha, otce všemohúcieho, stvořitele nebe i země, kterého všecko stvořenie otcem nazývá, neb jako otec rodí syny, tak Pán Buoh svět i nás urodil jest, nás krmí, odívá, brání, učí, etc.cizojazyčný text
Trojice svatá jest tři osoby, totiž Otce i Syna i Ducha svatého v jednostajném a nerozdielném bytu osobně rozdělený, při které Trojici svaté v bytu nalézá se spolná rovnost, ale v osobách rozdielnost a prvotnost nečasná, ale vedlé přirozenie, a otec jest východ synu, ale bez počátka a bez toho, že by byl prvnější syna, kterého rodí bez miešenie a svobodně.
Osoba božská jest zvláštnost, Pánu Bohu připsána, která oznamuje byt božský, že jest otcem, kdy rodí vnitř syna od věčnosti a zevnitř jiné všecky věci, synem, když obraz sobě podobný rodí bez počátku Duchem svatým, když spojuje Syna s Otcem v milovánie. Jako příklad na ledu. Led jest voda, jest jako křišťál, a zima jej spojuje tato.
Otec buoh jest první osoba v božstvie, od žádného nepošlá, ani narozená, ani učiněná bez prvotnosti, rodie syna vnitř sám v sobě, sobě rovného a ve vší podobnosti podobného, a Ducha svatého skrze, syna beze všie proměny nebo hnutí, bez dvojenie neb trojenie rozdielnosti bytový, které tři přídavkové pravie přidaný býti, totižto otcovství nenarozenie a dvojné dychání.
Syn božie jest druhá v božství