k němu se v menších věcech odvolovali utištěnie, ale větších věcech králi skrze něho. To dí Aristotileš: Beatus fore res publicas si eas sapientes et docti rexerint.cizojazyčný text Blahoslavené jsú obce i obecné věci, jestliže je spravují učení a múdří lidé, neb ten lechkosti mnoho dobrého dovede a viece se jeho lidé bojí a viece ctí etc.cizojazyčný text Druhé, dobrého duchovnieho pastýře totiž faráře, ješto by pravými cestami a jistými vedl lid k královstvie nebeskému, a ješto by pilně hleděl, aby řád a služba božie v kostele dála se řádná a bez meškánie. Třetie, dobrého lékaře ranného i vnitřnieho, ješto by těla lidská zachovávali, aby co muož živo zuostati, aby živo bylo a báby tak učené v babinství, aby byly, kteréž by uměly ženám na porodu misterně pomáhati. A umřela li by mátě, aby dietě uměly misterně kázati vyřezati. Čtvrté, aby mělo každé město v sobě dobré řemeslníky každého řemesla. Páté, aby čistě chováno bylo od hnojóv, od smraduov a od bláta, a aby od záchoduov šli zhůru nad město větrníci, aby smrad záchodský tudy zhůru se táhl. To bude i okrasa městu, že puojdú jako věže zhůru a větrníci lid od smradu a ztrávenie vysvobodí.
Město jest shromažděnie mnoho domuov a ulic, rynků a lidí v jednu ohradu, v které ohradě mohli by se ostřieci přede všemi škodlivými věcmi, od hovad i od lidí, majíc v sobě lid stavu duchovnieho i světského, panny, vdovy, manželky, chudé i bohaté i lidi změtečné, obci neškodné, lidi služebné i jich pány nebo paní, právy duchovními