káza[A3v]číslo strany rukopisuním slova Božího štymováli a trefovali. A co může duši pobožné milejšího a sladšího býti, jako o skutcich, řečech a milostech hojných Pána Jezu Krista netoliko slyšeti, mluviti, ale i mile[a]mile] milé a radostně zpívati? Nebo se tu bez figúr a stínu vypravuje zjevně utěšená milost Boha[b]Boha] Bohá Otce, rozkošná láska Jezu Kristova i milostná dobrota Ducha svatého a jiné věci spasitedlné, kteréž předešle ani v Zákoně, ani v Žalmích, ani v Prorocích nebyly tak vyjevené a vysvětlené, jako když jsou již skrze Krista Ježíše v skutku naplněné. Pročež toho blahoslaveného času svatí za Starého zákona dočekati žádali. (Lukáš 10.[7]L 10 Římanům 13.[8]R 13 1. Petr 1.[9]1 P 1) A tak [A4r]číslo strany rukopisu[c]A4r] B íííj máme a můžeme i my skrze milost[d]milost] miloſk Boží o skutcích Pána Ježíše, poněvadž je již vykonati ráčil, nad ony jasnějí mluviti i zpívati a Boha Otce nebeského z nich velebiti a chváliti. (Říma. 15.[10]R 15,9)
Takové zpěvy milostné na epištoly a evanjeliá s duchovním vysvětlením a prosbami spasitedlnými, dobré a hodné paměti kněz Valentín Šubar Landškrounský, krajan můj, jehožto vroucnost a horlivost v kázaní mnohým posavad jest známá a kterýž také na onen čas léta Páně 1575. z Hořovic ku pomoci spisování konfesí a řádův církevních povolán byl, složil, i summy na ně zdělal, aby tudy poslouženo bylo k duchovnímu vzdělá[A4v]číslo strany rukopisuní, poněvadž Pán Bůh chce za všeckno prošen býti, tak, aby kazatel pronikavě a příjemně kázal a posluchačové důvěrně a jemně to přijímali a v srdcích svých vzkládali, jakž toho on sám v předmluvě své, kteráž následuje, dotýká. Že pak někteří z cti hodných, jako kněz Martin Kylianides, kněz Jan Herytes, kněz Jan Telonius a jiní, tak i z slovutných, a obzvláštně církev a obec domažlická, kterouž sobě, jako i jinde, Syn Boha živého skrze služebnost a posluhování sv. evanjelium k životu věčnému povolává, o to ke mně psali a toho žádostivě vyhledávali, aby vůbec skrze imprimování vyšli, to sem s pomoci Boží před sebe vzal,