[47r]číslo strany rukopisujest zajisté duom Páně plný bohatstvie a město Boha našeho, všeho dobrého naplněné. Jakož die Isaiáš: Oči tvoji uzřie Jeruzalém, bohaté město, kteréžto bohatstvie netoliko z řečí pověděných se okazuje, ale také z množstvie pokoje toho, v němž se těšiti budú tiší, kteříž obezřie a obdržie tu zemi dědicky. Jakož opět die Isaiáš: U veselí vejdete a v pokoji dovedeni budete. Ó, jaká jest hojnost pokoje toho Jeruzaléma, jehož na věky nebude konce! A jinde die: A seděti bude lid muoj na krásném pokoji a v stánciech doufánie a v odpočívaní hojném. A protož dobře jest pověděl Tobiáš: Jeruzalém, město Božie. Blahoslavení všickni, ktož jej milují a radují se pokoji jeho! A Ezechiel die: V toběť vidí svatí viděnie pokoje. Tamť jest pokoj nad pokoj, tamť jest pokoj svrchovaný, kterýž převyšuje všeliký smysl a předcházie lidský rozum. Protož kto chce takového pokoje účastnost mieti s svatými na nebi, nauč se nynie pokorně trpěti na zemi. Neb jináč toho nelze jest dojíti než skrze trápenie, ktož se v trpělivosti zachová až do konce. Již pak třetie a poslednie královstvie nebeské má chválu pro velikú radost ustavičně a na věky trvající. Jakož die svatý Řehoř: Který jazyk muož dosieci těch věcí, které sú v nebeském městě, jaká jest radost býti v zboru anjelském s blahoslavenými a čistými duchy v slávě Stvořitele svého pře[47v]číslo strany rukopisubývati