a hněvivost ohně, kterýž spáliti má protivníky. O témž Malachiáš prorok die: Aj, den přijde zapálenie jako oheň a budú pyšní všickni, i ti, jenž činie nepravost jako sláma nebo strniště. A Izaiáš die: Aj, pán v ohni přijde! A Johel prorok die: Před tváří jeho budeť voheň žerúcí a po něm vypalující. A protož jakož die Malachiáš: Kto stane k vidění jeho nebo on jakožto oheň přepalující a jakožto bylina valchářuov a nebo těch, ješto sukna barvie a sedneť a rozpúštěje a vyčišťuje střiebro. A protož, kto rozum maje, tohoto súdce a příštie jeho báti se nebude ze všeho srdce. Jakož svatý Řehoř die: Jaká bude mysl toho člověka, který by se věčného Súdce přítomnosti nebál, kdežto všickni spolu hřiechové před oči jeho puojhdú a přijdú? A všecky věci, které se s utěšením činily ku paměti, s strachem přivedeny budú zajisté. Eklesiastes die: Mužie zlí nemyslé na súd, ale kteříž hledají Pána Boha, rozjímají v srdci svém všecky věci. O tom svatý Bernart napsal: Bojím se obličeje hrozného, Krista, Súdce spravedlivého, před nímž jest nic nelze skrýti, za vše slíbil odplatiti, kto se z nás nebude báti, když se počne k súdu bráti, před nímž bude oheň hořeti, hotov hřiešné zatratiti, kteréhož súdu hrozného pro trojí věc zvláště má se každý strachovati a velmi se jeho lekati. Prvnie věc jest mnohá žaloba na hřiešníky, kteráž bude. Druhá věc jest přísný počet, který každý obvlášť svého vladařstvie činiti musí.