[626v]číslo strany rukopisuBenedikta zákona, kterážto pro své duostojenstvie pozvána a prošena při korunovánie králové vždy má býti; a okolo ní stanú šlechtici a paní urozené královstvie Českého. Pak po obětovánie a míru nošení a božieho těla přijímanie a jeho drahé krve ovšem řád králový dříve znamenaný zachován má býti.
Žehnání korúhve: Nakloň, hospodine, ucho tvé k modlitbě naší pokory a skrze orodovánie svatého Michala archanjela tvého a pána nebeských ctností daj nám pomoc pravice tvé, aby jakos požehnal Abrahama nad pěti králi svítězujícieho, a Davida krále, v tvé chvále tvého jména vítězstvie boje činícieho, požehnati a posvětiti rač tuto korúhev, kterúžto na obranu svaté cierkve proti nepřátelské ukrutnosti nosie, aby ve jmě tvé věrní a obraňující lidu tvého po ní jdúce, skrze moc svatého kříže vítězstvie nad nepřátely dobyvše, radovali se. Jenž s otcem a s svatým duchem živ jsi a kraluješ etc.cizojazyčný text
Tuto se dokonává korunovánie. A potom budú čísti čtení svatého Matúše:
Za onoho času odšedše zákonníci, učinili radu, aby Ježíše popadli v řeči. I poslachu služebníky své s herodiány, řkúce: „Mistře, vieme, že jsi spravedlivý a cestě boží v pravdě učíš, a není tobě péče o žádném, ani hledíš na osobu lidskú: sluší li dan dáti ciesaři, čili nic?“ Poznav pak zlost jich pán Ježíš, vece: „Co mne pokúšíte, pokrytci? Ukažte mi peníz platní.“ A oni podali jemu peníze. I vece jim pán Ježíš: „Čí jest tento obraz a svrchu nápis?“ Vecechu jemu: „Ciesařuov.“ Tehdy vece jim: „Protož dajte, co jest ciesařovo, ciesaři, a co jest božieho, bohu.“
Znamenati jest, když budú čísti čtenie, král i králová mají složiti koruny své. A když odečtú čtení, větčí mezi arcibiskupy nebo biskupy vezme kniehy čtenie, i donese králi, aby celoval, a potom králové, potom arcibiskupovi, ješto mši slúží.
Kredu dějí.
Ofertoř: Slyš hlas modlitby mé, králi muoj a bože muoj, nebo k tobě modlitby[42]omylem místo: modliti se budu, hospodine etc.cizojazyčný text