Opět znamenati jest, že ten, jenž jest dal králi čtení celovati, má po Pax dominicizojazyčný text vzieti mier od arcibiskupa mši slúžícieho a nésti králi i králové s knihami, a po něm všickni arcibiskupové [i]text doplněný editorem biskupové dadie celovánie míru jeden po druhém králi na své stolici sedíciemu.
Opět znamenaj, že po umytí neb v umývaní arcibiskupově neb po mši, zdáli se podobné, opět kniežata neb šlechtici přivedú krále před oltář a tu přijme tělo boží a krev boží pod obojí zpuosobú z ruky arcibiskupovy mši slúžícieho.
Komuní: Srozuměj volánie mé, přichyl se k hlasu modlitby mé, králi muoj a bože muoj, nebo k tobě modlím se, hospodine.
Modlitba: Toto nás, hospodine, obcovánie učisť od hřiechu a sluhu tvého N., krále našeho, ode všeho obraň protivenstvie, aby cierkevného pokoje obdržel tichost a po dokonánie tohoto světa k věčnému došel dědictvie. Skrze pána našeho Jezu Krista, jenž s tebú živ jest a kraluje buoh etc.cizojazyčný text
Tuto se skonává řád korunovánie králova i králové Českého královstvie.
Tuto se počíná řád obláčení králového, k jeho velebnosti ukázanie nebo k soudu. Ale dřéve, než [se]text doplněný editorem obleče, před rúchem dí tento žalm: Proč jsú se rydali národové, a onoho žalmu tito verši: Strach boží svatý bydlí na věky věkuov, práva hospodinova věrna sama v sobě, až do konce toho žalmu, a potom ihned oblekú jej.
A najprvé, obláčeje se v sukni, dí: Abych miloval pravdu a nenáviděl zlosti, proto zmazal mne jest buoh, buoh muoj, olejem veselé nad dědice mé.
Potom obuje se v střevíce královské, řiekaje tento žalm: Osvícení nohám mým slovo tvé a světlo stezkám mým. Přisáhl jsem a ustavil jsem ostřiehati súduov spravedlnosti tvé. Ponížen jsem až ovšem hospodine, obživ mě podlé slova tvého. Volnosti úst mých dobře libé