i znamenav, ten den na čest a na chválu svatému Michalu i všem svatým andělóm slavně světiti ustavil po všem světu.
Třetí ten hod svatého Michala slove svítězenie. A to jest mnohé jich svítězenie, jakž to se o nich píše na rozličných miestech. Najprv jest o tom psáno, když měštěné z Seponta, to miesto na hoře zevením svatého Michala nalezše, od bližních pohanských měst mnoho protivenstvie trpieše, k boji se s nimi zamluvili. Tehdy podlé rady biskupovy, k boji se připravujíce, tři dny nábožně se postiece, své hospodě, svatému Michalu, se snažně poručili. A třetie noci biskupovi svatý Michal se zeviv, k němu promluvil a řka: „Nebojte se, neb nad svými nepřátely, vyndúc proti nim v takúto hodinu, silně svítězíte.“ A tak se stalo, když proti svým nepřátelóm tento lid z Seponta na pole silně táhnieše, tehda se hora svatého Michala jménem Garganus hrozným potřesením potřásla a veliká mrákava s velikú temností všecku horu obklíčila. Zatím puojdú blýskoty převelmi hrozné, tak že šest set oděných lidí z jich protivníkuov mečem ohromeni jsú, padše sešli. A jiní všickni, svatého Michala archanděla moc uzřevše, svatú křesťanskú vieru přijali.
Druhé svítězenie svatého Michala jest, jakožto se píše v kniehách Zjevenie svatého Jana, proti pekelné zvěři, diáblu. Neb jakž jest brzo Lucifer, jsa v nebesiech v andělském přirození, přirovnati se Bohu požádal, tak inhed svatý Michal archanděl, jenžto jest probost nad andělskými zástupy, Lucifera se všemi jeho pomocníky z nebes vyhnal. A protož nedáno jim jest v nebesiech bydleti, neb jsú provinivše nebeskú světlost stratili, ani jim dáno na světě s lidmi ovšem bydleti, aby lidem příliš nepřekáželi, ale u velikých temnicéch prostředku bydlé až do dne súdného. A po súdném dni v pekle zavřieni budú. A protož v tom prostředku do dne súdného bydléc, a když na se vezřie, kterak jsú velikú