vinnic netyčí, křoví jest pěkné, řady sazené a řiedké, protož na všecky je strany obvorávati muož.
Zase pak jeda, było ty dni hned po Velice noci, o velikých hrozniech, jakož sem słyšał, chtěł sem zvěděti, a tepruv se zrno zavázało a było jest jako zrno semenečné a hrozen jest již był delší než na velikú píd. Než mandłuov nových času toho dosti jest na trhu było, neb jest u nich toho dosti a jest to u nich najranější ovoce.
V Jeruzalémě křesťané a židé nemají než úzkost velikú. Křesťanuov jest máło, než židuov mnoho, a ty divně trápí, a když se kterému židu duom oboří, jiného jemu nedadí stavěti, leč sobě to miesto u svého pána dosti draho koupí. Také sobě svých vłastních domův opravovati nesmějí, neb jim toho pohané brání, a to proto, aby je trápili. Také když dłouho déšť neprší, tehdy pohané zberouce se, mezi židy a křesťany jdou a tłukú jim nádoby s vínem i jiné potřeby, kdež to najdou, dávají jim vinu, že pro ně buoh deště nedává, že sú pohané a že víno pijí.
V Jeruzalémě židé a křesťané podobně takového oděvu, jako zde chodci. Sukně dobré na sobě mieti nesmějí ani košile tenké podlé obyčeje jich, v domu k své potřebě a k líbosti nic měděnného ani cínového, nadto střiebrného nesmějí mieti, než dčbánky i jiné nádoby všecko hliněnné a mísy dřevěnné, krátce, že nic okrášleného, neb by ihned na sobě pohany měli a přitom by jim i jiné věci pobrali. A tak je trápí, jak sami chtí, neb to pohané vědí, že to drží židé a praví, že to jest země svatá a jim zaslíbená a kteříž koli v ní jsou, židé je za svaté mají, a pro žádné křivdy a trápení, kteréž od pohanuov mají, odtud nechtí. Také sem słyšeł, že Arábi, totižto pohané, praví, že žádného hřiechu před bohem nemají, což židom złého činí. Než to já pravím, že sem já horších židuov neviděł społkem i v jiných zemích lidí jakto v té zemi, kteráž słove svatá. Jestliže sou onino židé svatí, tehdy sou u nás ještě světější.
V Jeruzalémě jest najviec kupcuo pohanských. Židé a křesťané špatné živnosti mezi nimi mají, neb jest máło řemeslníkuo v Jeruzalémě,