jim toho zase opraviti.
V tom kłášteře jest sedm ołtářuo a napsáno jest nade dveřmi vnitř kosteła sedm věr křesťanských. Černých křesťanuov troje viera: jedni sú, ješto drží křest, světí sobotu i neděli, a ti mají tři štrychy propálené na tváři, hned pod okem jeden podlé druhého. Druzí sou křesťané, ješto drží křest, světí toliko neděli, ti jedno mají dva cajchy nebo znamenie na tváři. Třetí toliko drží křest a ti nesvětí soboty ani neděle a ti mají jediné znamenie na tváři. Čtvrtí křesťané sú řečtí, jiní Arméni, Římané etc.cizojazyčný text A ta každá jednota má v tom kostełe svůj ołtář a všickni na světło nakłádají, neb jest lamp hořících po kostełe velmi mnoho a v těch lampách všecko dřevěnným olejem pálí, totiž olívovým. Také do toho kosteła nenie obyčeje choditi lidu obecnému, a to i domácím, neb tam nesłúží jako v jiných kostelích, aby tam šli, ktož chtie. Pohané, totíž múřeniné, toho brání a nikoli darmo nepustí, neb jest v moci jich. A hrobu Pána Krista pohané najlép požívají, než poutníkom v něm dopustí słoužiti, než jistě penízeť musí mieti, kto chce při słužbě býti a hrob Pána Krista viděti, a netoliko peníze, ale i złaté, jinák nic, jistě věz bez pochybenie. Mně se było dobře zdařiło, že sem ne tak mnoho dał, jako jiní musili dávati, neb ten, kterýž peníze béře od hrobu, nevěděł jest o mně, ale gardyán, maje ke mně miłost, uvedł mě s sebou, když jemu dał klíče ten pohan, kterémuž najvýše poručen hrob i kosteł, aby světła opravovał, neb obyčej mají světła opravovati ve čtyřech nedělích jednou. Než v bázni jsme oba była, když sme tam byli, však proto nemáło sem musił dáti i po miłosti, neb najchudší poutník, kterýž koli nemá złatých, jistě hrobu Pána Krista viděti nebude.
Kosteł ten jest vnitř biełý, malovánie i jiných okras v něm nenie žádných ani korouhví neb postavníkuo i jiných věcí, jako v těchto zeměch křesťanských mají, v tom kostele i jinde neviděł sem. Ohledav, což sem mohł ohledati, šli sme z kosteła. A odtud hned šli se mnú k té bráně, kterouž vedli Pána Krista