proti oněm dobrým, jenž i ti jsú bez zemských pótek nebyli. A poněvadž sú ti bez pótek nebyli, jenž sú šťastně před svým přijitím na svět anděly zvěstováni, kterak pak ty toho chceš dojíti a o to tak mnoho a vysoko napínati, by ta tvá tobě milá byla bez puotek anebo ty sám byl bez nich, a ty daleko a převelice Boha dielen? Ej, Tkadlečku, jistě a zajisté jest nám velmi tebe směšno i hoře, směšno, protože tak dětinsky s námi mluvíš a jako ze sna a z uotrapy, jako by co myslil. Ale hoře nám tebe i žel, kam se děl již tvój smysl přirozený, kam se děl tvój smysl učený, kam se děl tvój rozum, kam se děli tvoji dóvptipové a tvoji odvodové a tvé řeči, jimiž s odvozoval nepodobných rozumóv jiné lidi, a nechceš již sám tomu rozuměti, že proti sobě pravíš, že tvá ta utěšená byla tvá všechna radost, utěšenie a tvé vše veselé! Byť to již bylo, zdali s se toho nedoptal, ještoť praví Aristotileš: „Ze všech věcí, ješto sú na světě, nic spieše nesstarají člověka nežli radost,“ totížto že ze všech věcí nic spieše nemine nežli radost a veselé svěcké při člověku? I znamenaj, jakož s mieval veselé jí, však co jest ona byla, to rozvaž, a coť se jí dobře stalo, tomu srozuměj a nezapomínaj, coť jest mohlo z toho přijíti, coť jest jejie milost mohla protivného a nelibého přivésti. Vzezři na milost a na hověnie božie, kterakť jest dlúho hověl, a seznaj se sám, čím s provinil a kak si se sám již zapomenul, a tož daleko nad sebú sám, že s sobě tak již umyslil hlúpě, sprostně a dětinsky, že mníš a za to máš, jakož po tvé řeči slyšíme, i na to mluvíš, že mieníš,