[203v]číslo strany rukopisuřekl: Tento Spasitel budeť mieti dvojie přirozenie, člověčské a božské. Jelikož k člověckému přirození bude vzýván veliký, všech milostí nebeských plný, neb se milost skrze Jezukrista stala jest, jakožto svatý Pavel píše: „Jakožto k božskému přirození bude synem najvyššieho vzýván, a dáť jemu hospodin buoh stolici Davida, otce jeho, i bude kralovati v domu Jákobově na věky a jeho kralování nebude nikda skonánie.“[51]L 1,32–33
Tato slova, jakožto svatý mistr píše, nejsú rozuměna o Syna božieho tělesném kralování, neb jest na tomto světě nekraloval. Ale mají býti rozuměna duchovně, neb skrze Davida, jehožto se jméno vykládá, jako by řekl, vzezřenie žádostivé, znamenává se každý, [204r]číslo strany rukopisujenžto mysl svú vždy má k bohu, skrze Jákoba, jehožto se jméno vykládá, jakožto by řekl, silný potlačitel, znamenává se duchovně každý, jenžto se s diáblem bojuje svítězí. Tiem dvojím dává hospodin stolici věčného seděnie, v nebeském království kralovánie, totiž těm, ješto v bohu vždy svú mysl mají, a těm, ješto nad diáblem svítězují. S těmi Ježíš kralovati v nebeském království bude, jemužto kralování nebude konce. Protož jest řekl anjel: „Jeho kralování nebude konce.“[52]L 1,33
V tu dobu tepruv Maria odpověděla a řkúc: „Kterým činem to má se státi, a já muže nepoznávám, totiž ani chci znáti?“[53]L 1,34 Tu praví mistr Albrecht, [204v]číslo strany rukopisuže dievka svatá ihned řeči anjelově uvěřila, ale že bieše bohu věčnú čistotu slíbila, protož anjela otáza a řkúc: „Kterým se to činem má státi, kterak bych jsúc dievkú počala a porodiec čistú pannú ostala?“ „Aj toť čin bohem nalezený, Duch svatý vstúpí v tě a moc najvyššieho zastiení tobě. Protož, což se narodí z tebe svatého, bude nazván Syn boží.“[54]L 1,35 Tu praví mistr Petr Paříský: „S právem jest to mělo svato býti, to což jest za všech hřiešných očištěnie obětováno mělo býti.“ Potom jí anjel své poselstvie lépe potvrzuje, vece: „Ano Alžběta, tvá příbuzná, počala synem v starosti své, a tomu jest šestý měsiec, ta, ješto