až do smrti na kříži bojovav, vysvobodil. Nuž, nad uoněmi, jenž by tak nevěrně město od krále odlúčili, kdyby je měli, velmi by nad nimi mstili. Ale o městu Kristovu nedbají, když zloději a lotři je zlezú, aby lúpili ne toliko na zboží, ale i na duši. O kterýchto zlodějích a lotřích die sám Spasitel: „Koliko jich přišlo, všichni sú zloději a lotři.“ A že té účastnosti máme se varovati, píše sv. Jan v svém Zjevení, řka: „Viděl sem anjela sstupujícieho s nebe, majícieho moc velikú, a země jest osvícena od slávy jeho. A volal jest v síle, řka: „Padl jest Babylon veliký a učiněn jest přebývaní diábelství a stráž každého ducha nečistého a stráž každého ptáka nečistého a ohavného. Neb víno hněvu smilstva jeho, to jest Babylona, pili sú všichni lidé a králové země s ním smilnili sú a kupci země z moci rozkoší jeho bohati učiněni sú.“ Babylon, město veliké, jest zbor zlých lidí. Neb Babylon vykládá se pohanění a přenesení. Neb všichni ti zlí sú pohaněni a přeneseni z milosti boží v hněv a z života svatého v zlořečení. Anjel veliký, jenž jest s nebe stúpil s mocí velikú, od něhož země jest osvícena, jest milostivý Kristus. Ten volá mocně, že ten Babylon padl jest od milosti jeho, jakož jest řekl ve čtení svatého Lukáše: „Viděl sem Šatana jako blesk s nebe padúcieho.“ A ten Babylon učiněn jest příbytek diábelství. Jakož dí Spasitel, že „zlý duch, přijma k sobě sedm duchuov horších, i přebývají v člověku“. Též v zboru všech zlých přebývají všelikací duchové nečistí, kteříž ostřiehají toho zboru, aby jich moci neznikl. A jest ten zbor pln nečistoty, ptactva nečistého, jako sov a kalúsuov, to jest lidí, jenž světla Kristova nemilují, jako i netopýři, jenž v temnostech hřiechóv umějí létati, ale v světle Kristově neumějí létati, neb v ctnostech neprospívají. Dále die sv. Jan, že víno hněvu a smilství toho Babylona pili sú všichni lidé, to jest z pokolení všech lidí, jako panen, vdov, manželek, panicóv, vdovcóv i manželóv. Někteří z nich přivolili sú k tomu smilnění, to jest k odstúpení od Krista. Neb v Písmě každý hřiech smrtedlný slove smilství, neb jím od choti Krista odstupuje duše k diáblu. Dále die: „A králové země, to jest ti, jenž vládnú zemí, ti s tím zborem také smilní a kupci země,