Isiodorus: „Ktož přivoluje těm, jenž hřeší a brání jiného hřešícieho, zlořečený bude i před Bohem, i před lidmi a bude tresktán tresktáním najukrutnějším.“ A také psáno jest, že činícieho toho, jenž činí hřích, bez pochybenie vinu má, ktož moha potresktati, zmešká polepšiti. Neb psáno jest: „Ne toliko kteříž činie, ale i ti, kteříž přivolují, účastni jsú.“ A široký ukazuje těm, jenž hřeší, přístup ten, jenž zlosti přivoluje. Neb na oba sluší rovná pomsta. Najtěžší účastenství hřiecha jest na těch, kteříž bránie zlých, aby jim v hřiechu dobří nepřekáželi. Protož psáno jest, že ktož jiných lidí bluduov zbraňuje, mnoho viece zatracenější jest nežli ti, jenž blúdí. Neb ne toliko ten blúdí, ale i jiným urážky bludóv připravuje a potvrzuje. Protož, že mistr bludóv jest, ne toliko kacieř, ale kníže nad kacieři má slúti. Z té řeči muožeš znamenati, ktož duchovně hledí, kto jest v svatokupecství kacieř nad kacieři neb knieže kacieřské. Že ten, jenž svatokupčí a těch, jenž s ním svatokupčí, brání. A pod těmi jsú jeho menší, jenž ho zbraňují. A těch jest velmi mnoho. A pro lepší poznání měj tento příklad, že by bylo město některého krále, které by sám ustavil a potom ztracené svým životem vybojoval od nepřátel. Pak ktož by bez vóle toho krále to město pro penieze komu poddal a ten, kterýž by na penězích přijal, byl by vinen. I ten, kterýž by mezi nimi trh jednal, i písař toho, jenž jest město poddal. I písař toho, jenž jest přijal. I posel onoho i posel tohoto, i rukojmie s obú stranú, i úmluvce s obú stranú, i ten, kterýž by neokřikl obú neb jednoho, a moha, i ten, který by v tom bránil obú neb jednoho, a moha, i ten, kterýž by radil jednomu neb oběma, aby to konala, i ten, který by k tomu pójčil peněz, i ten, který by dal papier k listóm, i ten, který skládal listy, i obec, která by se dobrovolně poddala, i hlásný, který by neodkřikl. I každý, který by rád se byl ku pomoci přičinil, aby to město tak proti vóli toho krále bylo komu dáno. Tak jest v svatokupecství, když biskup chce a bude svatokupecky vsazen v město, to jest v lid, jejž jest sám Spasitel stvořil a od diábla svým životem,