světiti z peněz. Protož k obému die ustanovení: „Ustanovujem, že jakož od svěcenie oltářóv, kosteluov a od svěcenie kněžského nic nemá vzato býti, též také ani za balsám, to jest k svěcení, ani za světla aby kněží, kteříž olej, to jest svěcení, berú, nic nedali. Ale biskupové kostelními nábytky balsám ať kupují i světla každý v svém kostele.“ To ustanovení kdy naplní ti, jenž za olej svatý penieze berú, a ti, kteříž jej vezmúce, dráže prodávají, a tak v kacieřství upadují? A ta prodávaní tupí zbor triburský a ustanovení, jenž die: „Řečeno jest, že obykli sú v některých miestech za brání křižma neb oleje penieze dávati, též za křest i za božieho těla přijímaní. To že svatokupecství jest, pohaněl jest svatý zbor a proklel jest. A ustanovil jest, aby potom ani za svěcení, ani za křižmo neb za olej svatý, ani za pohřeb, ani za božieho těla přijímaní co bylo žádáno. Ale darmo darové Kristovi dobrovolným rozdávaním buďte rozdáváni.“ Aj, teď máš velikého zboru ustanovení, jenž má založení na Kristovu přikázaní, jenž die: „Darmo ste vzali, darmo dávajte.“ Protož nemají výmluvy, by nebyli svatokupci, kteříž ty věci na penězích dávají. Též kteříž světí ornáty, kalichy neb jiné služby boží připravují.
Pak na biřmování, protože jest krátké, stydí se biskupové peněz žádati, že jest také zjevné to biřmování. A však někteří mají pacholky Gezi, jenž přikazují, aby od biřmování ofěrovali po peniezi. A připraví biskup kazatele k své vuoli, aby nahonil, jakož i kdy kostel neb oltář světí, an praví, že mají se vložiti ofěrú v účasnost těch svatých, jimž se jest založení, a jiné účastnosti a odpustky vypravuje. A to vše vzní na penieze. A tak sluhy s biskupem za posvěcení oltáře poberú plátno, čbery i